Bloedverlies,Help!!

A

Anoniem

Guest
Hey moeders/zwangere moeders en andere op dit forum.

Wij zijn in blijde verwachting van ons 2de kindje echter loop deze zwangerschap geheel anders dan de eerste.
Bij ongeveer 7 a 8 weken had ik bloedverlies bleek echter niks ernstigs,
vorige week de hele week thuis gezetten met spanningshoofdpijn en vanmorgen bij ruim 16weken weer bloedverlies,donkerbruin
maar toch weer in de 'stress' gister avond had ik banden pijn tijdens m,n werk echter dat dacht ik,misschien heeft het verband?
wie weet meer? Ik doe wel lichamelijk zwaar werk.
Maak me zorgen.. wie kan me meer vertellen.

p.s bel vanmiddag tijdens spreekuur de gyno.

-x-

heb je geen blaasontsteking ik heb dat ook gehad en het voelt bijna het zelfde als banden pijn ( bij mij tenminste) laat anders even je urine gewoon voor de zekerheid testen bij de huisarts kan nooit kwaat dat te doen.

kussies en succes en sterkte
vero

hallo mama marieke,

ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
ik ben ook zwanger van mijn tweede kindje, nu 7 weken en 2 dagen.
maar kan me begrijpen dat je je zorgen maakt!
hoeft echt niets te zijn, bruinbloed is meestal oud bloed.
en het kan zijn dat het van je baarmoeder mond afkomstig is.
maar als je het niet vertrouwd moet je er gewoon even naar laten kijken..
weet zelf wat het is hoor, heb bij mijn eerste zwangerschap 4 maanden behoorlijk heftig gevloeid!!
en ik heb toch een gezonde zoon!!! het is gewoon een wonder mijn manneke! (haha)
ik zou denk ik wel proberen wat rustiger aan te doen met je werk als dat lichamelijk zwaar is.
je weet elke zwangerschap is weer anders!!!
nou meid sterkte en genieten he!!!!!!!!
groetjes zonneveld

hoi marieke
hoe is het nu?ik ben nu 25 weken zwanger en had een week geleden ook wat roze slijm.het was maar heel iets en meteen weer over,maar ik ben me toch rot geschrokken.gelukkig trappelt de kleine de hele dag door,dus ben ik op zich wel gerustgesteld.maar op bloed zitten we natuurlijk niet te wachten.ik had er ook wat buikpijn bij,waarschijnlijk darmkrampen.had keiharde ontlasting,dat is waarschijnlijk ook de oorzaak geweest.
wat zei de gyn?
groetjes kari

Hoi marieke,

ik had vanaf 9 weken donkerbruin bloedverlies. In het begin steeds echo's maar er was niets aan de hand. toen zeiden ze dat het kennelijk normaal was. maar toen ik zo met 15 /16 weken nog steeds bloedverlies had ben ik toch aan de bel gaan trekken. De vk vond het allemaal maar onzin maar uiteindelijk heeft ze me dan toch maar voor een echo gestuurd én een kweek laten maken op mijn verzoek.

wat bleek: ik had én chlamidia én een placenta previa.
dit zijn twee redenen voor bleodverlies in de zwangerschap ná de eerste 3 maanden.

De chalmidia kan goed verholpen worden tijdens de zwangerschap maar kan tijdens de bevalling infectie geven aan je kindje, het is dus belangrijk dat je dit uitsluit!!!!!

mocht je een placenta previa hebben dan is het oom goed dit te weten omdat je dan wel wat voorzichtiger moet doen met een aantal dingen!!!

mijn huisarts was nog al kwaad dat de vk er zo makkelijk over had gedaan omdat zij ( mijn huisarts) zegt dat bloedverlies ná de 15 á 16 week altijd onderzocht moet worden, en niet normaal is.

het kan inderdaad zijn dat er geen oorzaak wordt gevonden, maar dan moeten ze wel eerst alle eventuele oorzaken opsporen.

ik ben hier best wel fel over omdat ik me dus steeds zo'n zeur vond naar de vk, en er uiteindelijk dus onverwacht twee redenen ( die dus ook behandled en in de gate moeten worden gehouden) uitkwamen.

ik zou dus gewoon even de stoute schoenen aandoen en zeuren om een echo en kweek. en als er dan niets uit komt dan weet je dat en kun je verdergenieten van je zwangerschap!!!!

veel groetjes v MM, 24wkn,2dgn

en sorry voor de tiepfouten maar het is laat en kom net uit mn werk maar wilde tochff reageren!!!!

hoi,
nou het lijkt mijn verhaal wel,
ik heb precies het zelfde afgelopen dinsdag na 5 dagen wat raar rose rood slijm gehad maar gebeld naar de verloskundige moest meteen komen en we hebben naar het hartje geluisterd en gelukkig hoorde ik hem nog, moest toen meteen naar het ziekenhuis en daar heb ik een inwendige en een gewone echo gehad en ze hebben wat bloed op kweek gezet hij kon niks verontrustends vinden waar het bloed vandaan kan komen de uitslag van het bloed duurt denk ik nog ff maar wat schrik je he bij bloed denk ik meteen van o,jee als het maar goed gaat heb met mijn eerste ook niks van dit gehad.
ben heel benieuwd hoe het nu met jou gaat en had je nog gebeld? wat hebben ze gezegd? hoop dat je nog enberichtje doet.
liefs mama van kevin

hoi marieke,

jeetje das wel even schrikken he, ik heb zelf met 13 weken bloedverlies gehad.
dat was alleen helder rood bloed en bleek dus ook een probleem te zijn met mijn placenta.
de arts zei toen tegen mij als je weer bloeden gaat en het is weer helder rood dat ik dan gelijk aan de bel moest trekken, als het donker rood zou zijn was de ernst niet zo heel groot.
maar goed dat is wat hij mij vertelde.
hoop dat jehier wat aan hebt en dat je goede berichten krijgt van de gynecoloog.

gr. letteke bijna 19 week

Terug
Bovenaan