bloedverlies in de eerste maanden...

Toch ook maar even zelf een onderwerpje starten....
Ik ben nu zo'n 7 weken zwanger en vanochtend had ik wat licht bloedverlies. Het was een héél klein beetje, licht roze/bruin van kleur (tja...sorry hoor) en ik heb geen kramp in mijn buik.
Maar toch....ben ik heel ongerust. Het zou kunnen dat het komt doordat ik een orgasme heb gehad (?) (ik heb wel eens zoiets gelezen.....)
Waar ik bang voor ben, is dat dit een beginnende miskraam is...   Wie weet hier meer over of  heeft hier ervaring mee?

Ik heb trouwens de gyn gebeld (daar moet ik 20 sept. pas heen) en die zegt dat ik de huisarts moet bellen...maar die is niet bereikbaar voor niet-spoedeisende dingen.
Dus: help!!
 
He Sissi,

Zelf heb ik geen ervaring met bloedverlies, maar ik heb er vaak zat van gehoord op het forum. Eigenlijk kun je er weinig van zeggen. Als het een heel klein beetje is, kan het bloed zijn dat vrijgekomen is bij de innesteling van het vruchtje. Verder kan het gewoon onschuldig zijn. Ook de kleur zegt weinig, lichtbruin of helderrood. Het hoeft zeker niet te wijzen op een miskraam, dan zou het door moeten zetten en je echt ongesteld moeten worden. Je huisarts kan er eigenlijk ook weinig aan doen, je moet gewoon afwachten of je het weer krijgt en de enige manier om te achterhalen of het allemaal nog goed gaat is door een echo.
Een miskraam is helaas niet te voorkomen, maar zoals ik zei, er zijn er genoeg die op een of andere manier wat bloedverlies hebben en dat hoeft niets te betekenen.
Verder zou je natuurlijk een bloedvaatje gescheurd kunnen hebben tijdens de seks?Je vagina is meer doorbloed als je zwanger bent, dus dit zou heel goed kunnen.

Ik hoop maar dat je over een paar weken een mooie echo hebt waarop je kunt zien dat alles goed is met je kindje
Succes ermee
Klarie
 
Hi,

Maak je niet te druk, bloedinkjes in eerste maanden komt vaker voor. Je bent beter doorbloed,dus kan heel goed van het vrijen komen. Innesteling kan ook zijn. Zolang je geen kramp krijgt of heftig bloedverlies, hoef je je nog geen zorgen te maken. Huisarts zal je hiermee ook niet verder kunnen helpen. Ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan...... maar zolang het maar bij een beetje blijft denk ik nog niet aan een miskraam.

Heel veel sterkte!
 
Hoi, ik ben 5 weken en 5 dagen zwanger. Ik heb al sinds zondagavond licht bruin bloedverlies. Heb de vk gebeld en ze kan mij verzekeren dat ik zolang ik geen helder bloedverlies heb en geen krampen er op zich niets aan de hand hoeft te zijn. Het kan inderdaad een innesteling zijn of een gescheurd bloedvaatje. Ik heb wel het idee dat mijn borsten minder pijn doen dan twee dagen geleden en dat was volgens de vk geen goed bericht. Maar, ze kunnen toch niets voor me doen op dit moment. Ik krijg over 2 weken mijn eerste echo, met 8 weken want dat is de vroegste datum waarop je een echo kunt krijgen.
 
Yanti,



wat een flauewekul dat je op zijn vroegst pas met 8 weken een echo kan
krijgen. Het is waar dat veel gynaecologen wachten tot die tijd, maar
ik heb een echo (ivm bloedverlies) gehad met 6 weken en 3 dagen en er
was hartactiviteit te zien.



Dames,



over het bloedverlies, heel veel vrouwen hebben daar last van, druk
maken heeft geen zin, als het mis gaat kan je er toch niets tegen doen.
Probeer het van je af te zetten. En blijf positief, is het beste voor
je humeur.



Miep

 
hallo,

Ik heb in mijn eerste zwangerschap bij  10 weken 'bloedverlies' gehad. Dit was ook rozig/bruinig, ook namen mijn zwangerschaps symptomen af! Ik heb de verloskundige gebeld en omdat dit het 'enige' was moest ik het maar aankijken, want het kon net zo goed een innestelingsbloeding zijn. Een kleine week later werd ik eigenlijk een soort van ongesteld, weer de verloskundige gebeld en toen mocht ik komen, ik had een miskraam. Een miskraam kan dus ook alleen wat licht bloedverlies zijn en verder geen 'klachten'. Al zei mijn hele gevoel wel dat het niet goed was, en de symptomen werden minder en minder.
Ik wil helemaal niemand ongerust maken, maar door het lezen op het forum en andere internet-sites had ik het idee dat ik me 'aanstelde' want iedereen zei dat er niks aan de hand was en dat het doodnormaal was, terwijl ik dus ondertussen wel een miskraam had gehad. Maar mijn lichaam was niet instaat om het er zelf uit te krijgen, dus ik had verder geen verschijnselen.
Nu dus om je ook gerust te kunnen stellen, ik was na de miskraam direct weer zwanger. Toen ik 9 weken zwanger was had ik net als de vorige keer weer rozig/bruinig bloedverlies. In alle staten weer de verloskundige gebeld, we konden direct de volgende ochtend komen. Deze keer had ik nauwelijks zwangerschaps symptomen en daar kon ik het dan ook niet aan afleiden, maar mijn gevoel was wel heel anders dan de vorige keer. En ja hoor op de echo was te zien dat ik 9w4d zwanger was en het hartje klopte. Een hele opluchting.
Zo'n forum als dit of andere internetsites zijn dus best handig, maar het aller beste is om naar je eigen gevoel te luisteren, hoe moeilijk het is om dat op een eerlijke manier te interpeteren! Het kan eigenlijk alle kanten op en als het misgaat, dan gaat het mis, je kan er helemaal niks aan veranderen of doen!
Heel veel sterkte en ik hoop dat ik je niet al te ongerust heb gemaakt!

Groetjes Kirsten
32w5d
 
Hai Sisi,

Ik heb ook last van wat bruinige afscheiding?! Ik ben nu 13 wk zwanger. In het begin had ik af en toe na sex wat lichtroze  verlies. (ik dacht kan gebeuren, je raakt wat eerder een bloedvaatje ofzo) Nu heb ik sinds donderdag dus  bruine afscheiding af en toe. Ik heb meteen de verloskundige gebeld. Ze vroeg meteen of ik had overgegeven, nou dat heb ik inderdaad gedaan(iedere dag) en waarschijnlijk de druk die ik   dan op mijn buik zet met overgeven, knapt er dan zo'n bloedvaatje.
Ik probeer me er dus maar niet druk over te maken, maar heb besloten als ik het over 2 dagen nog heb, toch de vk weer te bellen.
Ik heb juist wel veel meer last van gespannen borsten (ze staan op knappen)

Veel succes
Mniek31 (maart forum)
 
Ik wil alle meiden die een reactie hebben geplaatst en op dit moment hetzelfde doormaken, ook even sterkte wensen! Jullie reacties zijn heel steunend. Ik weet op zich  dat het je druk maken niet helpt, maar dat is zo moeilijk als je zo graag wilt dat 't kindje gewoon geboren kan worden!! Het blijft dus afwachten...
Ik heb inmiddels tóch even de huisarts gebeld, want we hebben nog een vakantie geboekt ook, volgende week! Even overleggen wat wijsheid is....
Ze adviseren mij in ieder geval rustig aan te doen, dus dat doe ik dan maar! En over die vakantie moet ik donderdag komen overleggen. Bedankt voor de reacties tot nu toe en tot later!
groetjes, Sisi.
 
Terug
Bovenaan