bloedverlies met 20weken, maak me nu heel ongerust

Hey meiden,

Ik ben vandaag 20 weken zwanger. Gisteren moest ik drukken, en toen had ik een heel klein beetje bloedverlies bij het afvegen.
Sindsdien geen bloedverlies meer gehad.
Maar mijn zus heeft bij haar eerste zwangerschap cervixinsufficientie gehad, en haar zo'n is toen ook op 6 maanden geboren. Haar water vruchtzak scheurde een maand daarvoor, en met ziekenhuisopname en verplichte bedrust hebben ze de geboorte nog een maand kunnen uitstellen. Ze was 24w toen haar vruchtzak scheurde, en bijna 28 weken zwanger toen haar zoontje geboren werd.
Gelukkig met een goede afloop.
Maar dat was in Belgie en ik zit in Griekenland, op een klein eiland, waar premature baby's veel minder kansen hebben.
Nu maak ik me heel ongerust dat ook ik cervixinsufficientie heb.
Gelukkig mag ik maandagochtend als eerste naar de gyn om mijn cervix te controleren. En tot dan moet ik in bed blijven.
Maar is er hier iemand die ook een beetje spotting had bij 20 weken, en waar alles toch bij in orde was?
Ik maak me nu zo ongerust.

Alvast bedankt, sita

spijtig genoeg denk ik niet dat het aambeien zijn.
Het kwam wel degelijk uit mijn vagina, en het zat bij mijn afscheiding.
Aambeien heb ik ook gehad, en dan is het toch anders.
Ik heb al een mk gehad, en daarom maak ik me waarschijnlijk weer te veel zorgen.
Hopelijk verteld de gyn me maandag dat alles gewoon in orde is, en dat het een gesprongen adertje was of zo.

Maar dat is wel nog 2 dagen ongerustheid.
We zullen er wel door moeten.
Gelukkig sindsdien geen bloedverlies meer gehad.
Heel veel knuffels, sita

hm mmmm, wel balen zeg, wel fijn dat je daarna  geen last meer hebt gehad, ik wens je veel sterkte en laat ff wat weten als je bij de gyn geweest ben!!!!

liefs linda

Lieve meid,

Het zal lang wachten voor je zijn, ik vind het erg vervelend voor je. Ik kan wel zeggen probeer niet ongerust te zijn maar dat is iets dat je toch niet doet.

Probeer te ontspannen dat kan ik je wel meegeven. Je gaf aan dat het bloeden gestopt is, misschien is een bloedvaatje gesproken, dat komt veel vaker voor. Dat de baarmoeder bij je zus openging wil echt nog niet zeggen dat dat bij jou ook gaat gebeuren, jullie zijn 2 verschillende mensen met 2 totaal verschillende zwangerschappen.

Ik hoop dat de tijd snel voor je gaat en dat je snel gerustgesteld wordt.

liefs
talke

hoi hoi
weet je als je zwanger bent zijn de bloedvaten veel meer doorbloed en het komt dan ook regelmatig voor dat er bij druk of sex een adertje springt.
kan me voorstellen dat je jou druk maat ivm je zus maar zou me er niet te druk om maken het gebeurt echt vaker.
laat je nog even weten hoe het is afgelopen?
lief sil

Hoi, weet niet of ik je kan helpen...Ben zelf mama van 3 kids.Bij mijn laatste zwangerschap had ik dit ook, en zelfs zo erg dat ik ook plakkerige afscheiding had, dus ik was heel bang dat het vruchtwater kon zijn. Ben toen meteen bij de verloskundige mogen komen. Hele verhaal uitgelegd, en toen zei ze inderdaad dat de bloedvaten veel meer doorbloed zijn in de zwangerschap, en dat vruchtwater heeft ze toen heel makkelijk getest. Ik moest op de onderzoekstafel gaan liggen, en mijn benen buigen. Dus de voeten op het bed, knieen ophoog. Toen moest ik een vuist maken, en heel hard in de vuis blazen. Als je dan lekt heeft dat te maken met een scheurtje. Zo heeft ze mij dit uitgelegd. Het heeft iets met druk op je baarmoeder te maken. Bij mij was er gelukkig niet aan de hand. Hopelijk heb je hier iets aan, in ieder geval heel veel sterkte maandag. Groetjes Wendy

Hey meiden,

Bedankt voor jullie reactie. Ik ben vanochtend bij de gyn geweest, en ik moet het nu rustig aan doen. Ook omdat ik al een paar keer een harde buik heb gehad. Volgens de gyn was dit toch wel heel vroeg. Mijn cervix werd gecontroleerd, en nu moet ik het binnen 10 dagen nog eens laten nakijken. Maar mag dus niet meer gaan wandelen, ook niet meer naar de fitness, geen sex meer, niets meer heffen, of ook geen supermarktzakken dragen. Ik moet zo veel mogelijk platliggen. Nu mag ik nog wel kleine dingen doen. Ik heb vandaag toch gekookt, en de afwas gedaan, en nu lig ik dus weer te rusten. Ik verveel me wel dood, ik ben liever actief. Maar voor ons kleine leventje heb ik alles over. Gelukkig zag bij haar alles er nog goed uit. Maar we hebben dus binnen 10 dagen een uitgebreidere echo.
Als ik nu 5 dagen geen bloedverlies heb, mag ik terug wat meer, dan mag ik voor max 10 minuutjes eventjes gaan wandelen. Klinkt allemaal fantastisch he.
Nou, ik hou jullie op de hoogte als er veranderingen zijn.
knuffels sita

Terug
Bovenaan