Bloedverlies met 5 weken zwanger

Hi lieve allemaal,

Momenteel ben ik 5 weken en 2 dagen zwanger van mijn 1e kindje volgens mijn zwangerschaps app. Afgelopen maart is mijn vorige zwangerschap bij 5 weken helaas geëindigd in een miskraam. Hierdoor ben ik deze zwangerschap behoorlijk angstig dat het weer zal eindigen in een miskraam. De angst heeft helaas nu helemaal toegenomen aangezien ik gisteren ochtend wakker werd en wat bruin bloed had. In de loop van de middag werd dit helder rood (aantal druppels). Ik voelde de bui al hangen en ging er vanuit dat ik weer een miskraam had. Vannochtend werd ik wakker en zag ik dat ik niet gebloed had en bij het afvegen na het plassen had een wat licht bruin bloed. Ook deed ik een zwangerschaptest en dit streepje was nog duidelijker dan dat ik de 1e keer ging testen (vorige week woensdag). Ook heb ik nog steeds behoorlijk pijnlijke en gezwollen borsten, misselijkheid en vermoeidheid. I.v.m. een chronische ziekte (die los staat van de zwangerschap) loop ik bij het ziekenhuis. Deze afdeling heb ik vannochtend gebeld met dit verhaal en zei ging het bespreken met de gynaecoloog. Ik kreeg als antwoord dat ze niets kunnen doen en dat ik moet afwachten of het bloeden doorzet en ik pas op 12 weken een echo kan krijgen en dat nu sowieso nog veelste vroeg is om iets te zien. Ik twijfel nu zelf om toch een verloskundigenpraktijk te bellen, omdat ik me zo ontzettend onzeker voel en ik ergens hoop dat hun misschien toch iets meer kunnen betekenen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Heel veel liefs, Q
 
Het is inderdaad toch altijd afwachten of iets doorzet of niet. Het kan ook een innestellingsbloeding zijn geweest zeker gezien het meer bruin dan rood was en het rode echt minimaal. Wat ik wel heel bijzonder vindt is dat je pas met 12 weken een echo krijgt. Ik zou dan zeker de verloskundige bellen. Als je daar aangeeft een eerdere miskraam te hebben gehad met dit termijn en je nu ook weer een lichte bloeding hebt gehad is mijn ervaring dat ze je dan vaak toch ook al eerder langs laten komen. 
Zelf heb ik tijdens mijn huidige zwangerschap een flinke bloeding gehad waarbij ik zelfs een stolsel ben verloren ter grote van een 2 euromunt. Dit was uiteindelijk wel te verklaren doordat ik een hematoom had die waarschijnlijk is veroorzaakt tijdens mijn terugplaatsing. Het is alleen toch altijd even schrikken. Gelukkig zit de kleine man nu al ruime 32 weken lekker warm in mn buik en is het nu langzaam aftellen. 
 
Ahh, wat onzeker moet je je voelen! Ik hoop dat echt alles gewoon goed is. 
Ik heb bij mijn beide zwangerschappen bloedverlies gehad in de eerste weken, en weet nog hoe eng en spannend ik dat vond, maar ik heb 2 gezonde meiden op de wereld mogen zetten, hopelijk kan dat je iets gerust stellen!
Daarnaast, met 12 weken pas een echo? Dat zou al veel eerder kunnen. 5 weken is nog wel vrij vroeg, maar als het ziekenhuis niet meewerkt hierin (loop je ook echt bij Gyneacologie?), dan zou ik zeker de verloskundige uit jouw buurt bellen en je verhaal vertellen. Ik had mijn eerste echo's al met 8/9 weken ivm bloedverlies, dus dat moet zeker mogelijk zijn! 
Ik duim voor je dat alles goed mag gaan bij je! Hou je ons op de hoogte?
Groetjes!
 
Hi Zwido en Danielle,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik loop niet direct bij de genealogie. Met de miskraam in maart mocht ik wel komen voor een inwendige echo en bleef ik ook onder controle om te kijken of de zwangerschap helemaal "goed" was afgebroken. Dit keer word ik dus niet doorgestuurd, ook niet als het een miskraam is. Ze zei dat ik dan gewoon de dokter moet bellen. Niet heel duidelijk allemaal. 
Het stelt me wel wat gerust om te horen dat jullie een goede afloop hebben ondanks de bloedingen tijdens jullie zwangerschap. Ik ga morgen ochtend toch even de verloskundige bellen voor eventueel advies/duidelijkheid en misschien hopelijk een echo voor de 12 weken als het goed mag blijven gaan.
Veel liefs
 
Ik heb bij mijn laatste zwangerschap een grote bloeding gehad het stroomde langs mijn benen.
Meteen ambulance gebeld omdat ik het het winkelcentrum was ik ben meteen mee genomen en ze zeiden ga maar uit van een miskraam in het ziekenhuis meteen een echo gehad en zagen wij een kloppend hartje.
Ik was toen 8 weken zwanger.
Nu is het een gezonde dochter van alweer 6 jaar 
Ik vind een echo bij 12 weken wel heel erg laat ik zou toch een verloskundige bellen en kijken of je eeder mag komen.
 
 
Een echo kan echt al veel eerder dan met 12 weken, tenzij het druk is of zo? 
Dacht een inwendige echo zelfs al vanaf 6 weken. Maar in ieder geval zeker met 8 weken.
 
Ik heb ook bloedverlies gehad rond de 5 weken. Minder dan bij een menstruatie, maar meer dan een paar druppels en zeker genoeg om me zorgen over te maken! Ook hier is het goedgekomen, ik heb inmiddels een gezonde zoon :)
Rond de 12 weken had ik zeker al 3 echo's gehad, rond 7 weken al een kloppend hartje gezien, dus zoals de andere dames ook al zeggen is dat erg laat en zou ik zeker een verloskundige bellen. Zeker als je aangeeft dat je bloedverlies hebt (gehad) kun je vast eerder terecht.
succes!
 
 
Hi allemaal,

Bedankt voor jullie geruststellende reacties.
Ik heb vandaag contact opgenomen met een verloskundigenpraktijk en over 2 weken krijg ik een vitaliteitsecho. Ik blijf wel erg bang voor een miskraam, omdat ik nog steeds een klein beetje licht bruin bloed verlies, maar dit is wel veel minder en lichter dan de vorige keer. Afwachten maar en hopen dat deze zwangerschap toch positief afloopt. Nogmaals dank aan jullie lieve en geruststellende berichten!

Liefs
 
Terug
Bovenaan