bloedverlies na gemeenschap

hallo, ben nu 6 weekjes zwanger....vandaag had ik na gemeenschap met mijn man ineens wat bloedverlies! ik schrok hier erg van! het was niet veel en heb ook geen krampen, maar we durven allebei niet meer, heeft iemand hier ervaring mee? kan het vruchtje door sex loslaten? ik heb dit bijn mijn vorige zwangerschap niet gehad!

groetjes pris
 
Hoi Pris,

Bloedverlies na gemeenschap is heel normaal en eigenlijk niks om je zorgen om te maken want je bent gewoon veel beter doorbloed.Het vruchtje laat daarom echt niet los. Sex schijnt juist erg goed te zijn omdat er endorfine vrijkomt. Niks om bang voor te zijn is eigenlijk net als je je tanden poetst als je zwanger bent en je tandvlees gaat opeens bloeden. ( leuke vergelijkig ) :)

Maak je geen zorgen en als je dat toch doet gewoon morgen even je vk bellen maar die verteld hetzelfde.

Groetjes
 
Hoewel een contactbloeding geen kwaad kan, kreeg ik wel het advies om zeker twee weken geen seks te hebben om het adertje te laten genezen.
Succes!
 
Hoi,

Het is zoals maggy al schreef, je bent veel beter doorbloed en daardoor kan er sneller een klein adertje beschadigen, niks om je zorgen over te maken, de vrucht zit goed beschermt.
Ook buiten een zwangerschap gebeurd dit wel eens, maar je kunt het altijd even navragen aan je verloskundige zodat jij en je man een beetje gerustgesteld zijn.
Het zou toch zonde zijn als jullie daardoor niet meer durven want dat is echt niet nodig.

Liefs MJ
 
Ik heb dat ook meegemaakt. Ik was 12 weken zwanger. Ik ging naar het toilet om mij schoon te maken en ik kon niet geloven dat er bloed op het papier zat. Ik had die nacht amper geslapen. Volgens de verloskundige was het harstikke normaal. Zolang je geen pijn en krampen hebt, hoef je je geen zorgen te maken.


groetjes,

Anjuli
 
ja nou ik hoop het! heb geen krampen, wel wat buikpijn maar dat zijn echt mn darmen, dat voel ik wel! (en merk ik pfffff)
ik heb pas met 9 weken mn eerste gesprek met vk en weet helemaal nog niet wanneer een echo....moet geloof ik wachtten met een afspraak tot na mn gesprek met vk?? duurt allemaal zo lang he die onzekerheid....
 
hoi meid,
ik heb dit ook meegemaakt ben voor de eerste keer zwanger en heb na gemeenschap met me vriend een tijdje terug ook bloedverlies gehad.Hou je even rustig kan zijn dat er vaatje is gesprongen.gwoon anders net als ik even langs je verloskundige gaan.komt wel goed dan meid.
gr.s.c
 
Terug
Bovenaan