Bloedverlies na harde ontlasting

A

Anoniem

Guest
Vandaag had ik een moeizame start van mijn ontlasting waarbij ik toch enige x heb moeten persen/drukken....daardoor  had  ik  enige bloedverlies......het is wel minder geworden..
Maar ik ben er toch wel enorm van geschrokken..........wie heeft dit ook wel eens meegemaakt en dit is toch niet schadelijk voor de rest van mijn zwangerschap??

FF
13 weken zwanger

Klinkt als aambeien! Doet het ook zeer als je moet poepen?

Kan gewoon zijn dat er door het persen een bloedvaatje gesprongen is in vagina of zo... Toch zou ik ook denken aambeien, het kan soms erg moeilijk zijn te bepalen of het uit de vagina of anus komt, ze liggen tenslotte maar klein stukje van elkaar vandaan. Bloedverlies van aambeien hoeft trouwens geen pijn te doen.

Als je je echt zorgen maakt, dan zou je de VK even kunnen bellen voor advies? (al vrees ik dat die zal zeggen, wacht maar even af... )

Hoi,

Ik heb in het begin van mn zwangerschap ook veel bloedverlies gehad.
Verloskundige vroeg ook meteen heb je moeite met de ontlasting??
Ze liet op zo'n pop zien hoe het van binnen werkt en dat de baarmoedermond heel dicht tegen de endeldarm (laatste stuk darm) ligt dus als je druk gaat zetten dat er wat druk op de baarmoedermond komt en dat je daardoor dus bloedverlies kan hebben!
Geen zorgen maken kan dus heel goed!

Liefs Mij

Terug
Bovenaan