bloedverlies na miskraam

Lieve meiden

Ýk heb even een vraagje.Heb donderdag een miskraam gehad (verder verhaal zie topic: even voorstellen) Ben toen placenta en vruchtje verloren.Voordat ik de miskraam kreeg had ik wel bloedverlies maar niet ontzettend veel ofzo.Nu 3 dagen later verlies ik nog best wat bloed met heel af en toe een klein stolseltje.Heb niet echt buikpijn ofzo, wel last van me rug zo af en toe.Is dit normaal dat je nog aardig wat bloed verlies na spontane miskraam? Het druipt er niet continu uit, dat niet.

Ben zo bang dat ik alsnog een curretage moet ondergaan!

liefs Marjan

Hoi Marjan,  

het kan zijn dat er nog bloedresten  zitten. Dit heb ik  zelf gehad na een curretage.
Bij de echo 1 week na de curretage bleek dat er  nog bloedresten achter  waren gebleven.
Ik had wel last van buikpijn. Na 5 dagen stopte het bloeden en bij de eerstvolgende echo was de baarmoeder leeg.

gr nancy

Hoi Marjan,

Ik heb 24 juni een spontane miskraam gehad (bloede de dag zelf heel erg) en daarna heb ik nog zo'n 8 dagen bloed verloren. De eerste dagen best veel en de laatste dagen nog een beetje.
Ik moest 25 juni al op controle komen om te kijken of alles "schoon" was in mijn baarmoeder. Dat was gelukkig zo dus een curretage was niet nodig.

Ik hoop dat het snel voorbij is zodat je weer verder kunt..... veel sterkte!

Groetjes Kim

Ik heb wel eens gehoord dat het even kan duren voordat het bloeden stopt. Maar misschien is het wel verstandig om als het bloeden is gestopt of als het juist nog heel lang duurt even een echo te laten maken hoor!! Dan kunnen ze goed zien of je baarmoeder helemaal schoon is. Ik zag toen ook erg tegen de curettage op maar het viel me echt alles mee!

Hoi Marjan,

Mijn vk zei na mijn laatste mk (spontaan) dat je nog maximaal 10 dagen bloed mag verliezen. Duurt het langer dan moet je ff op controle. Bij mijn laatste mk is het bloeden ook pas echt begonnen nadat het vruchtje er al uit gekomen was. Heeft toen nog zo'n 5 dagen geduurd, werd wel elke dag minder.
Heb 1,5 week erna een inwendige echo gehad om te controleren of idd alles weg was. Dit was gelukkig zo. dus een curettage was niet nodig.

Hoop voor je dat het bloedverlies snel ophoudt. Alleen als het erg lang duurt of het ineens veel erger wordt, moet je ff contact opnemen met je vk of ha of zo (weet niet waar je contact mee hebt). Overigens kun je altijd met vragen contact opnemen met de vk. Mijn ervaring is dat die erg goed helpen in zulke onzekere situaties.

Sterkte met het verwerken van je mk.

groetjes,
Dion

Terug
Bovenaan