Bloedverlies na seks

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik had gister bloedverlies na de seks voor de eerste keer ik ben nu 15w. Volgens mijn vk niks aan de hand en hoort erbij. Toch vraag ik me af of en hoeveel andere vrouwen dit ook hebben. Of wellicht hebben vrouwen dit elke keer na de seks. Of is dit maar een klein percentage wat hier last van heeft? Ookal zegt vk niks aan de hand toch zie je liever geen bloed</p>

Voor zover ik weet is het inderdaad onschuldig. Je baarmoeder is nu zo goed doorbloedt dat als er iets tegenaan stoot er een bloedvaatje kan klappen, vandaar dat je na de seks bloedt. Zolang je geen pijn hebt en het niet lang aanhoudt is het prima.

Ik heb het een keertje gehad tijdens mijn zwangerschap en het was echt een bloedbad voor mijn gevoel. Gelukkig was er niks aan de hand. Gek genoeg ook niet meer gehad daarna, was rond de 25 weken volgens mij.
Gewoon seks blijven hebben, ook niet extra voorzichtig gedaan de rest van de zwangerschap (na eerst een weekje iets rustiger) dus mijn ervaring is dat het heftig kan lijken, maar dat het allemaal vaak toch meevalt.

Dankjewel voor jullie reactie, was vrijwel meteen over alleen soms bij afvegen nog klein beetje. Zaterdag weer echo dus we gaan er vanuit dat het goedkomt

Heel herkenbaar. Bij mijn eerste zwangerschap had ik 4 bloedingen, waarvan 3 na seks. Ondertussen is m'n dochter nu 16 maanden en hartstikke gezond. Bloedingen kwamen echt doordat het daar beneden nu eenmaal erg gevoelig is en goed doorbloed. Zolang het niet gepaard gaat met krampen/menstruatie achtige pijn en de hoeveelheid bloedverlies niet oploopt, geen zorgen maken. En bij twijfel gewoon weer even je vk bellen.

dank voor je reactie blij dat ik niet de enige ben en heb zaterdag echo gebad alles was goed dus het hoort er dan maar bij 

Terug
Bovenaan