bloedverlies na sex

A

Anoniem

Guest
ik ben bijna 15 weken zwanger en heb vanavond sex gehad met mijn man en na het sex verloor ik bloed.
ik heb overal gelezen dat sex niet gevaarlijk is voor de baby maar het baart me wel zorgen.
ik heb verder geen buikpijn gehad of steken maar ik snap er niks van,
zijn hier nog meer vrouwen die het wel is overkomen of er wat van weten?

liefs mij

Dag Jootje

Ik herken het zelf niet maar ik heb wel gehoord en ook ergens gelezen dat dit heel normaal is. Het schijnt dat als je zwanger bent dat de bloedvaatjes oppervlakkiger liggen en daardoor eerder stuk kan gaan waardoor je met gemeenschap wat kan gaan bloeden. Er schijnen wel meer vrouwen daar last van te hebben. Het hoeft ook maar eenmalig te zijn. Je hoeft je echt geen zorgen te maken dat dit schadelijk is voor je kindje mits je geen erge bloeding krijgt. Ik neem aan dat je iets bloed hebt verloren na je gemeenschap. Je kindje zit veilig opgeborgen. Ik heb bij mijn beide kinderen gemeenschap gehad tot de geboorte. Maak je je nog zorgen dat zou ik de vk even bellen die kan je zowieso even geruststellen. Succes

Groetjes Sharine

Klopt helemaal. Alles is zo goed doorbloed, dan knapt er heel snel een bloedvaatje waardoor je wat bloed verliest na het vrijen. Het allerbelangrijkste is dat je zelf even aankijkt hoeveel bloed het is en hoe lang het aanhoudt. Over het algemeen zijn de meeste bloedvaatjes die je raakt bij het vrijen  redelijk snel weer dicht. (bij mij duurde het nooit langer dan  tien minuten  of zo) En vaak is het ook niet zoveel bloed dat je echt aan het druppelen bent.

Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd je vk bellen. Je kunt beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig.

Groetjes, Marisa

he dames

ik heb gistermiddag toch maar even de vk gebeld het rode bloed was wel over maar het was nog een beetje oud bloed en het was niet zo dat het er uit stroomde maar gewoon met na de wc gaan zag je het.
maar toch er een ochtend over gedacht heb ik de vk gebeld en die vertelde mij precies het zelfde wat jullie ook zeiden.
wel een hele geruststelling

bedankt voor jullie reacties

liefs mij

Terug
Bovenaan