Bloedverlies na start Cerazette (minipil).

Hallo,<br />Ik ben 2 maanden geleden bevallen van mijn zoontje. Inmiddels ben ik 2 weken geleden gestart met de minipil (Cerazette) i.v.m. borstvoeding. Ik heb momenteel al één week vaginaal bloedverlies. Ik dacht eerst dat dit mijn menstruatie zou zijn, echter heb ik geen klachten welke ik normaal wel had bij mijn menstruatie (buikpijn en lage rugpijn). Bij de bijwerkingen van Cerazette zie ik wel ‘onregelmatig bloedverlies’ staan, maar duurt dit dan zo lang? Heeft nog iemand hier last van (gehad)?<br />

Ik heb de minipil ook gebruikt om dezelfde reden als jij na de bevalling van mijn zoontje een paar jaar geleden. Geen positieve ervaring helaas. Ik had 7 weken achter elkaar licht bloedverlies. Toen ik uiteindelijk de huisarts toch maar belde zei die dat “dat kon gebeuren en erbij hoorde”. Daarop ben ik acuut gestopt, want dat vond ik zo belachelijk. Maar voor een andere vorm van anticonceptie gegaan. Na de geboorte van mijn dochter 4 maanden geleden kreeg ik ook weer advies voor de minipil, maar ik ga er niet weer aan beginnen.
Lang verhaal kort: bloedverlies kan dus zeker voorkomen helaas…

Hier om dezelfde reden aan de minipil. Ik ben 2 weken (!!) non-stop ongesteld geweest met de minipil, ik zit er 4 weken aan ? ik heb nooit echt last gehad van kramp en kwaaltjes als ik ongesteld werd dus voor mij was het enige verschil de duur... Als ik over 2 maanden stop met borstvoeding, ga ik weer aan de normale pil... Dan word ik iig niet verrast met rood ondergoed ?

Dankjulliewel voor jullie reacties! Ik wacht het nog heel even af, als ik nog blijf bloeden dan stop ik er ook mee.

[quote quote=10516419]Hier om dezelfde reden aan de minipil. Ik ben 2 weken (!!) non-stop ongesteld geweest met de minipil, ik zit er 4 weken aan ? ik heb nooit echt last gehad van kramp en kwaaltjes als ik ongesteld werd dus voor mij was het enige verschil de duur... Als ik over 2 maanden stop met borstvoeding, ga ik weer aan de normale pil... Dan word ik iig niet verrast met rood ondergoed ?[/quote]Helaas met de normale pil ook rood ondergoed ;-)

Terug
Bovenaan