bloedverlies (oa ook aan Carola)

Hallo,

Afgelopen maandag net voordat ik naar de verloskundige moest voor een afspraak, ging ik naar de wc om te plassen en tijdens het afvegen zat er een veeg bloed op het papier. Ik schrok en was blij dat ik al naar de verloskundige zou gaan. OOk ik weet dat dat bloed niets hoeft te betekenen, maar gevoelsmatig schrik je je te pletter. De verloskundige vroeg of ik gevreeen had van te voren en dat was niet het geval. Ze controleerde de harttonen. Die waren gelukkig duidelijk te horen. PFFFFFFFF tevens gaf ik aan dat ik soms erg last heb van mijn buik, hij is soms erg hard en voelt vervelend aan net of ie uitelkaar springt. Ze vroeg toen waar ik ook alweer werkzaam was (op een Kinderdagverblijf) en keek toen al moeilijk toen ik zei waar ik werkte. Ze gaf aan dat ik rustiger aan moet gaan doen en dat als ik nu weer bloed zou verliezen ik haar zou moeten bellen. DUS... afwachten geblazen (ook nog een urinetest gedaan om een blaasontsteking uit te sluiten. Diezelfde dag verloor ik nog een beetje bloed (helder, maar een beetje). Teruggebeld naar de VK, zij zei , dat als het nu echt zou gaan druppelen dat ik haar maar weer moest bellen, ik mocht in ieder geval de dag erna niet gaan werken. NU zit ik al een hele week thuis en vindt het zelf helemaal niet erg. Ondanks mijn schrik, besef ik nu dat mijn lichaam misschien aan heeft gegeven dat ik eens flink op de rem moet. Gisterenavond nog een keer een mini puntje bloed verloren, maar weer bij het afvegen, misschien een adertje gesprongen. Ik hoor van meerdere ex-zwangeren dat ze bloed hadden verloren en dat er niet aan de hand was. Ik probeer me daarmee gerust te stellen zodat ik niet in de angst ga zitten want dat ik ook niet goed, en probeer mijn grenzen lager te leggen en beter op mezelf en de baby te letten. WIe herkent dit???????????????????????

Grtz Anke2
 
Ai,dat is toch even schrikken ja!!
Fijn dat je verloskundige zo reageerd,ik heb er zelf andere ervaringen mee.Ik kreeg met 8 weken een behoorlijke bloeding en belde mijn vk,in de hoop dat ik meteen mocht komen.Ze vertelde me dat veel bloedverlies meestal wel een miskraam werd en ik de volgende dag nog maar eens moest bellen...Ik de huisarts bellen,en ook die dacht het zelfde (vervangend arst want die van mij was met vakantie).De volgende dag weer gebeld met de vk,want ik bloedde niet meer,kon ik een week later komen!!!!!!!!! Gelukkig was mijn eigen arts er maandags weer en die heeft meteen een echo geregeld in het z.huis,bleek alles in orde te zijn!!
Zo zie je maar dat een bloeding niets hoeft te betekenen,blijkbaar is het een oude menstruatie geweest.Wel inderdaad even rustig aan gedaan!! jij en je kindje gaan voor!!
 
Heeft je verloskundige, vriend of man je schaamplippen ook gecontroleerd? Ik heb bij alletwee mijn zwangerschappen last gehad van kleine scheurtjes in de schaamlippen. Die zijn zo gevoelig en vol met bloed als je zwanger bent dat ze makkelijk kapot gaan bij het afvegen. Van het scheuren voelde ik dus helemaal niets van en je schrikt jezelf het apezuur als je het bloed ziet. Bleek dus totaal ongevaarlijk. Misschien is dat ook het geval bij jou en maak je je zorgen om niets. Gewoon het zachtste toiletpapier kopen wat er is en voorzichtig doen.
Groetjes
 
Sowieso bedankt voor jullie reacties.
Ik denk zelf dat het geen oude menstruatie was, want ik ben nu 18wk zwanger en het was helder bloed, geen oud. Wat jij aangeeft gufrie zou misschien kunnen, ik ben sowieso gevoeliger op die plek, altijd geweest, dus wie weet. Enfin gewoon rustig blijven is geboden en als ik het niet vertrouw bel ik mijn verloskundige gewoon nog eens, want uiteindelijk is ze daarvoor.......
 
Hoi anke,

Ben haast blij je verhaal te horen, want ik heb hier sinds het begin van zwangerschap regelmatig last van. Ben vandaag 19 wk. Ik verlies 1 a 2 keeer per week helder bloed, daarna heb ik 1 a 2 dagen last van donkere afscheiding. Elke keer schrik erweer van! Ik durfde me haast helemaal niet meer te bewegen(zware boodschappen, sex, eind lopen) Ben voor extra echo bij vk geweest en daar was dus niks op te zien. Komt dus inderdaad door sterkere doorbloeding= kwetsbaarder. Ben nu wel gerustgesteld dat alles goed is. Volgens vk komt dit vaak voor, maar ik hoor er weinig over. Ze zei inderdaad zolang het niet druppeld/langs je benen loopt is er niets aan de hand. Hoop dat je wat aan mijn info heb. Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken (weet wel, heb makkelijk praten). Heel veel liefs en geniet van je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan