Bloedverlies rond eisprong??

Sinds januari ben ik gestopt met de pil in de hoop zwanger te worden van een derde kindje. Mijn cyclussen zijn erg lang. Nu zit ik op dag 20 van mijn cyclus en vlogens mijn temperatuurcurve heb ik nog geen eisprong gehad. Afgelopen week wel twee keer veel slijmverlies gehad. Gisteren last van wat roze afscheiding en vandaag ineens licht bloedverlies. Ook wat steekjes links/rechts maar ook ongi achtige buikpijn. Het lijkt haast wel of ik ongesteld ben geworden maar ik heb nog geen eisprong gehad.....nu heb ik wel gelezen over bloedverlies rondom de eisprong een zogenaamde ovulatie bloeding. Maar ik heb dit nog nooit eerder gehad. Kun je dat zomaar een keertje tussendoor krijgen? Nu hebben we gisteravond wel geklust om het zo maar te zeggen dus wellicht kan het daar door komen maar ik heb nog nooit last van bloedverlies gehad na vrijen. Wat zou het kunnen zijn?

Bloedverlies rond de eisprong komt voor. En ja... temperaturen is niet echt een betrouwbare methode. Je moet jezelf altijd op hetzelfde tijdstip voordat je opstaat temperaturen, anders heeft het al geen zin meer. Ook is je temperatuur onderhevig aan je gezondheid. Ik snap natuurlijk dat je graag inzicht wilt hebben, maar misschien heb je op het verkeerde moment en verkeerde manier getemperatuurd??? En heb je je ei dus is gelopen. Of kan dat niet?

Ik temperatuur al 3 cylussen dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Ik weet het ook niet, het is bij twee keer wat bloed in mijn inlegkruisje gebleven en mijn temp is hetzelfde als gisteren. Mijn cyclussen zijn erg lang, had eisprong een keer op dag 18, de ronde erna op dag 24 en de vorige ronde was het niet zeker maar tussen dag 26 en 29. Nou ja, moet maar afwachten wanneer ie deze keer komt.

Beste Linda,

Het zou PCOS kunnen zijn; dan heb je minder vaak (lange cycus) tot geen eisprong. Daar hoort ook bij het zogenaamde spotting, wat betekent dat je af en toe zomaar licht bloedverlies hebt. Wat niet hoeft te betekenen dat je een eisprong hebt helaas.
Je kunt via de ha naar de gyn. om dit via een bloedtest uit te zoeken. Ze bekijken dan bepaalde hormoongehaltes in je bloed om te zien of je genoeg van de juiste hormonen aanmaakt die zorgen dat je ei groeit.

Ik hoop dat je er iets aan hebt,

Maaike

Terug
Bovenaan