Hallo Sandra,
Vandaag is mijn dochter Tara 1 maand geworden.
Afgelopen vrijdag was het vier weken geleden dat ik was bevallen.
Ik geef flesvoeding vanaf dag 3 na de geboorte.
3 weken na de bevalling ben ik weer begonnen met de pil.
Alleen de eerste dag na de bevalling heb ik stolsels verloren.
Binnen een week vloeide ik al bijna niet meer, alleen nog bruin verlies.
Na 2 weken waren inlegkruisjes afdoende voor het vloeien.
Ik dacht, dat als ik weer zou beginnen met de pil, het vloeien ook vanzelf zou stoppen, maar na een week gebruik van de pil vloeide ik nog steeds. Zowel bruinverlies als weer helder bloedverlies.
Vrijdagochtend heb ik thuis veel gedaan, wellicht iets te veel, want vrijdagavond voelde ik pijn rondom mijn bekken. Dus heb ik op het feestje veel gezeten.
Na 3 uur zitten ben ik naar het toilet gegaan, toen ik terug kwam voelde ik 'iets' tussen mijn benen, en werd ook raar aangekeken door mijn partner, want ik scheen bleek te zien.
Terug op het toilet ging ik zitten en meteen hoorde ik een grote 'plop'.
Tot mijn grote verbazing en schrik lag een een groot stolsel in het toilet, heb het (hoe vies dan ook) uit de pot gehaald en bekeken, het leek wel een stuk placenta, het was hard, bruin en geen helder bloed er aan. Het was ovaal van vorm en was ongeveer 10 bij 5 centimeter. Hierna werd ik duizelig en begon te zweten. Na een glas water en wat frisse lucht zakte het wel. Daarna alleen nog bruinverlies gehad.
Is dit normaal? Ik heb de afgelopen 4 weken geen stolsels verloren, en zeker niet van dit formaat. Moet ik hierover contact opnemen met de gynaecoloog/huisarts?
Ik heb verder geen koorts en voel me eigenlijk wel prima.
Hopelijk kunnen jullie me helpen met welke acties ik nog zou moeten nemen...
Sorry voor het onsmakelijke gedeelte...
Gr.Yvon
Vandaag is mijn dochter Tara 1 maand geworden.
Afgelopen vrijdag was het vier weken geleden dat ik was bevallen.
Ik geef flesvoeding vanaf dag 3 na de geboorte.
3 weken na de bevalling ben ik weer begonnen met de pil.
Alleen de eerste dag na de bevalling heb ik stolsels verloren.
Binnen een week vloeide ik al bijna niet meer, alleen nog bruin verlies.
Na 2 weken waren inlegkruisjes afdoende voor het vloeien.
Ik dacht, dat als ik weer zou beginnen met de pil, het vloeien ook vanzelf zou stoppen, maar na een week gebruik van de pil vloeide ik nog steeds. Zowel bruinverlies als weer helder bloedverlies.
Vrijdagochtend heb ik thuis veel gedaan, wellicht iets te veel, want vrijdagavond voelde ik pijn rondom mijn bekken. Dus heb ik op het feestje veel gezeten.
Na 3 uur zitten ben ik naar het toilet gegaan, toen ik terug kwam voelde ik 'iets' tussen mijn benen, en werd ook raar aangekeken door mijn partner, want ik scheen bleek te zien.
Terug op het toilet ging ik zitten en meteen hoorde ik een grote 'plop'.
Tot mijn grote verbazing en schrik lag een een groot stolsel in het toilet, heb het (hoe vies dan ook) uit de pot gehaald en bekeken, het leek wel een stuk placenta, het was hard, bruin en geen helder bloed er aan. Het was ovaal van vorm en was ongeveer 10 bij 5 centimeter. Hierna werd ik duizelig en begon te zweten. Na een glas water en wat frisse lucht zakte het wel. Daarna alleen nog bruinverlies gehad.
Is dit normaal? Ik heb de afgelopen 4 weken geen stolsels verloren, en zeker niet van dit formaat. Moet ik hierover contact opnemen met de gynaecoloog/huisarts?
Ik heb verder geen koorts en voel me eigenlijk wel prima.
Hopelijk kunnen jullie me helpen met welke acties ik nog zou moeten nemen...
Sorry voor het onsmakelijke gedeelte...
Gr.Yvon