Bloedverlies tijdens begin zwangerschap

Hallo,

Ik wilde even vragen of er meer mensen de ervaring hebben met bloedverlies in de zwangerschap.

Het begon bij mij met 5 weken. Beetje bloedverlies en buikkrampen en daarna week lang bruine afscheiding. Inwendige echo laten maken en daar was nog een vruchtzakje op te zien. Maar omdat het nog te vroeg was geen hartactie gezien. Week later weer beetje bloedverlies. Daarna weer bruine afscheiding. 4 dagen later weer bloedverlies. Kan iemand mij vertellen of dit vaker voorkomt of dat het de voortekenen van een miskraam kunnen zijn. Het wachten maakt me een beetje gek.
 
Hey,

Het kan twee kanten op gaan. Of het zit inderdaad fout en je lichaam stoot het af. Meestal wordt het bloedverlies wel steeds heftiger. Een zware menstruatie. Maar af en toe hoor je ook verhalen van vrouwen die wel een miskraam hadden maar minimaal bloedverlies.
Daarnaast kan het ook goed mogelijk zijn dat je nog innestelingsbloed verliest. Die kans is groter omdat je geen zware bloeding krijgt. Er zijn veel vrouwen die tot 12 weken steeds een beetje bloed veliezen. Dat kan geen kwaad maar het maakt je natuurlijk wel heel erg onzeker.

Wanneer heb je een volgende echo? Ik ben toch bang dat je tot dat moment moet afwachten, hoe moeilijk dat ook is. Als je echt helemaal gestrsst bent kun je de vk ook bellen of je eerder mag. Bij 7 weken kunnen ze duidelijk een hartje zien kloppen en dat zou jou natuurlijk geruststellen.

Heel veel sterkte... ik hoop dat alles positief zal uitpakken!
 
Wanneer verlies je bloed? Bij inspanning of na het hebben van gemeenschap? Soms kan door druk een kleine bloeding ontstaan... de adertje in je baarmoedermond zijn nu zo doobloed en gevoelig dat ze makkelijk kapot gaan. Helemaal niet erg!
 
Ik heb in de eerste 7 weken elke keer bruine afscheiding gehad. Ik heb toen een echo gehad in het ziekenhuis (om andere reden hoor....:) ) en die vertelde dat ze kon zien dat er nog oud bloed zat en dat dit er gewoon in steeds kleine beetjes uitkwam totdat het helemaal weg was, is waarschijnlijk een innesstelingsbloeding geweest, maar er niet gelijk in z'n geheel uit is gekomen.

Zolang het maar niet steeds erger wordt qua hoeveelheid zou ik me niet te druk proberen te maken (is makkelijker gezegd dat gedaan.)

Succes en sterkte

P.S. Ik ben nu 14 weken zwanger :), dus hou goede hoop !
 
Lijkt mij geen miskraam hoor! Een miskraam gaat in 9 vd 10 gevallen indd steeds heftiger bloeden en is inderdaad te vergelijken met een menstruatie.

Als je je zorgen blijft maken zou ik toch aandringen op een echo want stressen is ook niet goed!
 
Ik heb volgende week een echo, dus deze gaan we afwachten. En de bloedingen komen eigenlijk zomaar spontaan de laatste 2 x na het opstaan. Daarna een hele poos bruin bloed. Tja we wachten het maar af en gaan van het positieve uit. Ik laat jullie nog wel ff weten wat de uitkomst is. Bedankt allemaal.
 
Ik ben net lid geworden van jonge gezinnen dus meteen op het forum gedoken.
Ik zit nu in de 7e week van mijn zwangerschap. Over 2 weken een echo omdat ik de vorige zwangerschap een miskraam heb gekregen met 20 weken.
Maar nu heb ik de laatste 3 dagen ook wat bruine afscheiding verloren tijdens het plassen.Ik schok hier best van maar probeer me voor te houden dat het waarschijnlijk oud bloed is.
Ik probeer positief te blijven maar dat is best moeilijk...
 
Terug
Bovenaan