bloedverlies tijdens bevalling

hallo iedereen
weet iemand wat normaal bloed verlies is tijdens bevalling? ik bedoel dan hoeveel?
en als je bij de 1e bevalling veel bloedverlies hebt gehad moet je dan bij de 2e ook in ziekenhuis bevallen?
weet iemand dat?
groetjes

Tot 500 ml is normaal. Van 500 tot 1000 ml is ruim bloedverlies en boven de liter spreken we van een  nabloeding. Als je een nabloeding hebt gehad wordt aangeraden om de volgende keer in het ziekenhuis te bevallen vanwege het (kleine) herhalingsrisico. je krijgt dan een indicatie van plaats zoals dat heet. Dat betekent dat je eigen verloskundige je gewoon kan helpen en dat je na de bevalling snel weer  naar huis kunt als het bloedverlies   deze keer normaal is. In sommige ziekenhuizen brengen ze voor de zekerheid een infuusnaald aan, zoadat je snel een infuus hebt als je weer gaat bloeden.
Meestal wordt ook preventief syntocinon gespoten, zodra de baby geboren is. De placenta komt dan soms wat sneller.

Hoi,

Zelf ben ik ongeveer een liter bloed verloren bij de bevalling en dat vonden ze wel veel, maar niet TE.
Er is mij verteld dat ik een volgend kindje gewoon thuis kan krijgen (als ik dan niet meer een aantal dagen voor de bevalling in het ziekenhuis belandt natuurlijk)

Groetjes,
Marije

hallo bedankt voor de reactie
ik zelf had een dikke 3 kwart liter verloren, maar de verloskundige en nog 2 verpleegkundige die waren zo paniekerig met me bezig, maar ja het zal dan wel.
ik had ook allelei spuiten gekregen, waarvoor?????

maar ik zie dan wel.
groetjes

Sommige vrouwen beginnen opeens zeer heftig te vloeien. De baarmoeder trekt om wat voor   reden dan ook niet goed samen en het bloed gutst naar buiten. Dat kan even duren voor dat dat onder controle is gebracht en hoe langer het duurt, hoe  meer bloedverlies. En als het zo snel gaat zit je zo ruim boven de liter. Die spuiten die je hebt gekregen waren medicijnen om de baarmoeder samen te laten trekken zodat het bloeden zou stoppen. Waarschijnlijk is ook je blaas met een catheter leeggemaakt, want een volle blaas kan er ook de oorzaak van zijn dat iemands  baarmoeder niet kan samentrekken.  

Terug
Bovenaan