Bloedverlies tijdens zwangerschap

<p>Hallo,</p><p>Ik heb een vraag en ik weet niet goed meer waar ik het antwoord zou moeten gaan vinden. Ik hoop dat er ergens vrouwen zijn die hetzelfde hebben of hebben gehad die mij gerust kunnen stellen of tips kunnen geven</p><p>Ik ga beginnen bij het begin...</p><p>Vorig jaar september heb ik een miskraam gehad die erg vervelend gelopen is (vandaar mijn grote angst). Op dit moment ben ik weer 11 weken zwanger en we lopen bij de gynaecoloog. De baby loopt precies 1 week achter op de groei vanaf het begin maar groeit nu wel gewoon goed door op zijn/haar eigen schema. </p><p>2 weken geleden begon het bloedverlies wat tot en met nu nog steeds aan de gang is. De ene dag is het meer dan de andere dag. Ik ben meerdere keren in puin naar het ziekenhuis gegaan bang dat het over was en ik alles weer opnieuw door moest maken. Alle keren klopte het hartje goed en bewoog het kindje ook goed. In de baarmoeder is niks raars te zien. Na de nodige testen en controlles en alles wat negatief terug is gekomen weet het ziekenhuis ook niet meer wat ze kunnen doen. Het is dus afwachten...</p><p>Ik heb 2 artsen gesproken die elkaar een beetje tegenspreken de een zegt dat het van buiten de baarmoeder komt en geen kwaad kan en de andere zegt dat het van binnen moet komen en gewoon weg niet goed is.</p><p>groetjes</p><p>-D.</p>

Ik ben nu bijna 19 weken zwanger en heb iedere maand een bloeding gehad.  In januari heeft de bloeding bijna 3 weken geduurd en heb ik ook meerdere echo's gehad. Alles is goed. 2 weken geleden weer een echo gehad wegens bloedverlies en weer alles goed. Ze hebben nu een uitstrijkje genomen en de uitslag daarvan moet ik nog afwachten.  Bij mij zit er geen bloed in mn baarmoeder.  Ik moet nu iedere keer als ik bloedverlies heb contact opnemen met de verloskundige en denk dat ik binnenkort over genomen word door de gynaecoloog.

Hallo Lisanne,
bedank voor je reactie. Ik ben blij te horen dat iemand die het ook heeft niet alsnog een miskraam heeft gekregen...
Ik ga niet meer na elke bloeding naar het ziekenhuis omdat ik daar dan net zo goed een kamer kan reserveren zo vaak dat het gebeurd. Maar geruststellend is het zeker niet op deze manier.
Ik hoop voor jou dat je uitslagen goed zijn en het allemaal goed komt!

Hoi,
Hoeveel is het bloed dat je verliest en welke kleur? Ik heb tijdens mijn zwangerschap sinds week 6 tm zo n 5 maanden wel bloedverlies gehad, en heb nu een zoontje van 3 maanden! Als het niet steeds erger wordt, zonder stolsels en buikpijn is dan is er waarschijnlijk niks aan de hand.

Hallo Izzy,
Het klinkt misschien een beetje onsmakelijk ?.. maar het verschilt van roze bloed bij het afvegen tot rood in mijn inlegkruisje. Ik heb nu 2 keer gehad dat het bij het plassen bloed bleef druppen. Er zitten zo nu en dan wat stollingen van het bloed bij maar ik heb geen buikpijn of krampen.
Het raarste is ook nog wel dat het begint nadat ik rust heb gehad, na het slapen of na een rustige dag op werk. Ik snap er helemaal niks van ?

Hey, ik heb een miskraam gehad in augustus. Daarna vrij snel weer zwanger en kreeg ik met 11 weken een zware bloeding. Bij mij was er wel bloed te zien in de baarmoeder en na een week bloeden en heel veel echo's omdat ik niks anders deed dan huilen en zorgen maken was die weg. 
Inmiddels ben ik 23 weken zwanger en is alles goed. 

Terug
Bovenaan