Bloedverlies tweede helft zwangerschap oorzaak onbekend: ervaringen gevraagd

Hallo allemaal,

Ikzelf heb recentelijk te kampen gehad met (weinig) bloedverlies en ik ben nu 32 zw zwanger. Meld je dit dan gaan alle alarmbellen rinkelen (op zich terecht) en ik ben inmiddels 4 dagen in het ziekenhuis opgenomen geweest (dagelijks CTG, bloed/urine onderzoek, echo, inwendig onderzoek, bloeddruk) en er is tot op heden geen oorzaak bekend, alles is prima. Ik moet nu maar rustig aan doen (gestopt met werken) en maar hopen dat het niet terug komt (is al eens gebeurd). Nu hoor ik allemaal mensen om me heen, joh dat had XXX ook tijdens de zwangerschap maar ik spreek ze nooit zelf.

Ik wil graag weten of er dames zijn die dit ook hebben meegemaakt. Ik voel me echt prima maar het moraal zakt een beetje weg omdat ik steeds bang bent dat het bloedverlies weer de kop opsteekt en ik weer in de medische mallemolen terecht kom, met ziekenhuisopname en al.

Graag reacties van "lotgenoten".

Gr,
Mariaz
 
Ik heb het niet zelf meegemaakt maar mijn schoonzusje wel.
Die had ook rond de 30 weken ineens bloedverlies, naar het ziekenhuis en allerlei onderzoeken, maar daar kwam ook niks uit.
Inmiddels is haar kleine alweer 4 jaar oud, dus alles is wel goed gegaan.

Ik hoop echt dat alles bij jou goed blijft gaan. Maar als er echt iets aan de hand was hadden ze het toch wel gevonden ?

Heel veel sterkte meid..

groetjes
 
hoi,

ik had het in mijn eerste zwangerschap ook, ik had toen regelmatig bloedverlies, toen ik ongeveer 36 weken was is het op een keer zo hevig geweest dat ik naar het ziekenhuis moest voor controle en ctg, het bleek dat ik een gevoelige baarmoedermond heb en dat er snel haarvaatjes springen vooral na toiletbezoek, er was dus niks aan de hand mijn dochter is inmiddels 7, en ben nu voor de 2e keer zwanger 26+5 weken en uitgerekend op 7 augustus groetjes sandra
 
Hoi Sandra & Petra,

Dank voor de reacties! Het komt zo te horen gelukkig vaker voor. Ik heb allerlei testen ondergaan en alles is steeds prima in orde (had zelf ook al dat idee maar ja je schrikt toch wel even). Enige voordeel is dat ik nu wel een erg lang verlof krijg aangezien ik 9 weken voor de datum maar ben gestopt met werken. Nu nog beter weer!!

Groeten,
Mariaz
 
heej Mariaz,
Ik heb in mijn 38 week van de zwangerschap ook een bloeding gehad(en bleef een beetje doordruppelen)Het begon 's nacht waardoor we in eerste instantie dachten dat mijn vliezen braken. Meteen naar het ziekenhuis want het was erg bloederig. Ik heb 3 dagen op bed gelegen en ook aan alle zpperatuur gelegen en onderzoeken en daar kwam eigenlijk niks uit maar gaven het zelfde antwoord als bij Sandra,gevoelige haarvaatjes. uiteindelijk is hij in de 42ste week geboren, en dat is vandaag alweer 4 jaar geleden. Helemaal gezond en wel. Heel veel succes met de laatste weken, en als ze hebben gezegt dat alles in orde is dan hoop ik voor je dat je je ook zo voelt.
groetjes, sieg.
 
Terug
Bovenaan