Bloedverlies vanaf 12 weken

Hoi iedereen,

12 augustus 2017 zijn onze tweelingdochtertjes Pleun en Noortje geboren met 23 weken, helaas hebben zij dit niet overleefd. Tijdens deze zwangerschap had ik al vanaf week 6 bloedverlies en een groot hematoom. Uiteindelijk zijn mijn vliezen met 21 + 3 gebroken.

Nu ben ik opnieuw zwanger en heb ik helaas alweer bloedverlies. Dit keer vanaf 12 + 4. We zijn natuurlijk onwijs bang dat het weer fout gaat maar we hebben we goede hoop. Dit keer is het 1 kindje en ben ik ook al wat verder dus hopelijk maakt dat het verschil. Ik ben nu 14 weken en verlies nu oud bloed. Dus de bloeding is op het moment gestopt.

Mijn vraag is: zijn er meer vrouwen die dit mee hebben gemaakt of meemaken? En hebben jullie positieve verhalen? Ik heb nu bedrust en elke week gaan we naar het ziekenhuis voor een echo. Maandag gaan we weer. De baby doet het gelukkig hartstikke goed. Er zijn alleen twee bloedingen te zien in mijn baarmoeder.

Ik hoop dat jullie ons ook nog wat meer hoop kunnen geven.

Groetjes Janneke

Lieve Janneke, 
Ik heb dit gelukkig zelf niet mee hoeven maken maar ik wil toch even reageren.. Wat vreselijk voor je dat je je tweelingmeisjes bent verloren! Het ergste wat je mee kan maken als ouders. Ik ga heeel hard voor je duimen dat het goed gaat komen met dit kindje! Het is je zo gegund!
Heel veel sterkte en kracht gewenst de komende tijd en het moet gewoon goedkomen! Knuffel

Hoi
Heel vervelend allemaal maar ik herken het. 1e zwangerschap ging al vroeg mis 8weken. 2e zwangerschap vanaf een week of 6 weer heel onregelmatig bloed verlies. Duurde tot een week of 14. De gyn zei dat het vaker voor kwam en ik me geen zorgen moest  maken. Stress was erger dan bloedverlies vertelde ze me. Wel extra echo's gehad in de eerste weken (wk 6, 9, 12) puur om mij rustig  te krijgen. En met 38,4 weken werd er een hele mooie kleine maar temperament volle jongen geboren.

Succes en bel ze maar plat hoor! Lekker echos laten maken. Liever een keer te vaak zonder zorgen dan een keer te weinig met.

Wat een lieve reacties, dank jullie wel. 
En wat super fijn om te horen dat het bij jou de tweede keer toch goed is gegaan ondanks het bloedverlies. 
Ik hoop zo dat het voor ons deze keer ook goed mag gaan. We gaan er gewoon voor. 

Terug
Bovenaan