Bloedverlies week 8 en afname symptomen

Hallo allemaal,

Ik heb op 30 oktober (2 weken geleden) een echo gehad waar zij zagen dat ik 6 weken en 4 dagen zwanger was. Ik had toen al verwacht rond de 8 weken zwanger te zijn maar waarschijnlijk verkeerd berekend? Het hartje klopte gelukkig goed!

Ondertussen zou ik dus ruim 8 weken zwanger zijn.

Nu had ik rond de 7de week van de zwangerschap voor het eerst wat lichtroze afscheiding (wat volgens internet veel voorkomt). Rond deze week had ik ook zeer gevoelige en gespannen borsten en last van lichte misselijkheid. Ook was ik erg moe. Ik voelde me dus op en top zwanger. Ook had ik deze week een keer wat bloedverlies bij het afvegen wat de volgende dag eigenlijk al weer over was. Hier ben ik toen van geschrokken maar omdat het de dag erna over was en er geen stolsels bij zaten heb ik er verder geen contact meer over gehad met de verloskundige.

Nu heb ik sinds dit weekend weer bloedverlies, wat meer dan de vorige keer. Bij het afvegen en ook soms wat in mijn ondergoed. Het is niet dat ik maandverbandjes vol weggooi en ik heb ook geen stolsels ontdekt. Ik heb hierbij ook helemaal geen buikpijn of krampen. Het is de ene toiletronde erger dan de andere keer. Soms veeg ik af en zit er helemaal niks en de andere keer toch wel een aardige hoeveelheid. Het bloedverlies lijkt een beetje op het begin van mijn menstruatie normaal gesproken.

Ook heb ik sinds week 8 haast geen zwangerschapkwaaltjes meer, borsten zijn minder gevoelig. Totaal niet misselijk. Nog wel moe na een dag werken maar over het algemeen voel ik me er goed en eigenlijk zoals 'normaal'.

Ik heb as woensdag (overmorgen) een echo gepland staan. Omdat ik mij toch wel erg zorgen maak en het internet heb afgespeurd maar niet een identiek verhaal tegen ben gekomen, mijn verhaal hier neergezet.

Ik vraag mij af of er meerderen op het forum zijn met deze verschijnselen en wat hun ervaringen zijn..

Alvast bedankt voor de antwoorden! :)

Hey! 

Ik wil je niet bang maken maar ik heb precies 4 weken geleden dit zelfde verhaal meegemaakt .... 
Ik had een echo op 7 weken en 2 dagen , daar was een lief klein vruchtje te zien met een kloppend hartje, dolblij waren we ... ook zagen we op de echo een 2e vruchtzakje wat helaas niet was doorgezet dus het had een tweeling geweest. Hier werd over gezegd dat ik een miskraam zou krijgen om het 2e vruchtzakje kwijt te raken , helemaal gerust gingen we weg. Na een week kreeg ik dezelfde symthomen wat jij heb , beetje roze verlies en daarna toch iets van bloedverlies , we dachten het zal dat andere wel zijn maar toch voor de zekerheid maar even gebeld en we mochten de middag direct komen om ons gerust te stellen ..... 
helaas ....
 op de echo was te zien dat ik inderdaad het 2e vruchtzakje verloren was maar dat ook het hartje van baby 1 gestopt was , toen was het gelijk duidelijk waarom de symthomen minder werden , m’n lichaam was al de zwangerschap aan het afstoten. 
Het kwam ook niet vanzelf af dus is de miskraam opgewekt met medicijnen , dat is gelukkig goed gegaan en we zijn al weer volop aam het klussen en hopen op een nieuwe positieve test. 
Ik hoop absoluut niet dat dit voor jou geld en het hoeft ook helemaal niet , iedereen is anders! Maar de verhalen bestaan dus helaas wel ! 
Ik zou wel al morgen bellen naar je verloskundige om morgen langs te komen , dan zit je niet meer in de stress! 
Ik duim onwijs met je mee en dat er gewoon niks aan de hand is! 
xxxx 

Wat verschrikkelijk.... sterkte. 
Hier ben ik erg bang voor en ga morgen inderdaad maar de verloskundige bellen.. 
Je hoopt toch de fijne verhalen te horen waarbij het toch goed is gegaan.. maar heb er een gek gevoel bij en ik weet dat ik er rekening mee moet houden dat het mis is.. 
ik hoop voor jou op nieuwe positieve test. 
Als ik meer weet zal ik het laten weten. 

Bedankt voor de reactie!

Helaas bleek op de echo dat het hartje met 7 weken en 4 dagen gestopt was met kloppen. 
De afgelopen weken erg verdrietig geweest. Kwam toch nog als een klap ondanks dat we al een voorgevoel hadden. 
Had de echo 15 november en ben uiteindelijk het vruchtje op 26 november verloren. Een aantal dagen erna een echo gehad en het lichaam bleek het zelf mooi ‘opgeruimd’ te hebben. Nog wel bloed te zien maar dit moet vanzelf minder worden. 
Nu 5 december nog steeds bloedverlies. Afwisselde bruin of helderrood. 
Wij wachten af tot het bloedverlies stopt en gaan wij weer rustig aan proberen zwanger te worden.

Terug
Bovenaan