Bloedverlies; wie herkent het / lotgenoten / herkenbare verhalen gezocht...

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Vorige week schreef ik ook al een stukje over mijn bloedverlies, maar nu er wat meer mensen zijn, toch nog maar weer eens....
Voor mijn zwangerschap had ik ook al regelmatig last van bloedverlies, bruin bloed, bruine afscheiding. Eigenlijk tot aan de dag voordat ik ontdekte dat ik 4 1/2 week zwanger was. Nu begint het dus weer. Het is eigenlijk elke dag. Soms heb ik lichtbruine afscheiding, dan donkerbruin, dan zelfs met bloed druppels. Ik weet het, ik had het daarvoor ook, maar ik maak me er echt zorgen over. De vk zegt er nog niks mee te kunnen, om dat ik nu 6 weken zwanger ben, dus ze kunnen nog niks zien. Wie herkent mijn verhaal (van zichzelf of anderen) en kan er wat meer over vertellen. Ik probeer telkens te denken; kom op, het hoort bij je, maar ja jullie weten hoe je je kunt voelen een paar minuutjes later
Ik hoop op veel reacties....

Groetjes Flower

Lieve Flower,

Tja ik ken je verhaal volkomen. ik heb in juni met 5 wk een MK gehad en daardoor nogal onzeker. had alleen bloedverlies en weinig krampen.

Inmiddels ben ik alweer 13w6d zwanger. heb vooral in het begin veel bruinverlies gehad. heb met 7 wk al een echo gekregen, gezien mijn 1e zwangerschap en hierop was een heel duidelijk kloppend hartje te zien.

met 9 wk bij de gyn een echo en hier goed gegroeid en hartje gehoord. tussendoor heb ik toen ook bruinverlies gehad.gelukkig niks aan de hand zij de VK.

bij 12 wk hartje gehoord en alles goed. 3 dgn later na een drukke sinterklaasavond bloedverlies! heb hier ook topic over geschreven, gelukkig is tot nu toe alles goed.

ook nu weer bruinverlies en erg onzeker, maar begin toch steeds positiever te worden. ben al bijna 14 wk dus ja kan niet mis zijn he.

voor jou ook met 7 wk is er al zeker een hartactie te zien. probeer er desnoods bij je vk op aan te dringen dat je een echo wilt. bloedingen vroeg in de zwangerschap kan innesteling zijn en zo meer. zelf heb ik het dus ook gehad en tot nu toe alles oke. het is erg moeilijk, maar probeer positief te blijven. houd ook je kwalen in de gaten zolang die er zijn is het 99% goed.

Heel veel succes en hou ons op de hoogte

Liefs Sylvia

Lieve Flower,

Hier nog een met ervaring met bloedverlies.
Heb afgelopen jaar 3 mk gehad die met bloedverlies begonnen.
Sinds eind aug weer zwanger en dit keer gaat alles goed (vandaag 18w zwanger). Ook deze zwangerschap heb ik bloedverlies gehad, niet alleen bruin, maar zelfs ook helder rood. In het begin van de zwangerschap (week 5 en 6, bruin en rood) en toen van week 8 tot en met 13 (helder rood, net alsof ik ongi was). Alles bleek echter in orde met ons kleine wondertje dat god groeide. Het bloed was op de echo te zien, en zat weliswaar in mijn baarmoeder maar buiten de vruchtzak, dus kwam van mij en niet van ons kindje. Tot week 16 ongeveer ontwikkeld de placenta zich en kan bij het vastzetten in je baarmoederwand dus bloedingen veroorzaken (dat is de verklaring die wij kregen). Bruin betekend oud bloed, dus dat heeft all ff in je baarmoeder gezeten. Echter, als het bloed niet tegengehouden wordt, komt het er dus meteen uit en is het nog helder rood. Zolang er geen klonters inzitten, zit het over het algemeen toch wel goed.

Als ik jou was  zou ik bij de VK erop aandringen om een echo te krijgen.  Tussen de 6 en 6,5 week gaat het hartje kloppen en dat zou dan zichtbaar moeten zijn op een (inwendige) echo. Dan weet je het tenminste zeker, want stress en onzekerheid is ook niet goed voor je zwangerschap.

We duimen voor jullie dat alles goed is en dat je snel kunt gaan genieten van je zwangerschap. Hou je ons op de hoogte?

groetjes,
Dionne

Hoi,

Wat vervelend voor je, dat bloedverlies. Ik weet als geen ander hoe onzeker je ervan wordt. Ik ben nu zwanger van mijn tweede, en bij allebei mijn zwangerschappen heb ik er last van gehad. Inderdaad ook al voordat ik zwanger was. Bij mij duurde het bij allebei mijn zwangerschappen tot de 12e week, en daarna was het plotseling over. Ik heb al een gezonde zoon, en deze zwangerschap gaat ook volgens het boekje. Ik ben nu alweer 18 weken. Het hoeft dus absoluut niet tot een miskraam te leiden, maar ik ken de angst.
Ik had het ook bijna elke dag! Maak je dus niet teveel zorgen, en vraag je verloskundige om een termijnecho. Als je het hartje zien kloppen voel je je vast wat lekkerder.
Heel veel sterkte ermee, en hopelijk komt alles goed...

Hoi hoi,

Ik heb ook 2keer bloedverlies gehad 1e keer met zon13 weken en de 3e keer was vorige week.
Ben nu 23 weken.
Mijn bloedverlies komt weg van een plekje aan de buitenkant van mijn baarmoeder, daar zit een wondje, veel vrouwen hebben ditheb ik gehoord..
Dit wondje kan spontaan gaan bloeden, nel als met een bloedneus.
Met vrijen moet ik erom denken, want dan kan het open schuren omdat er dan steeds wat tegenaan komt zeg maar...
Ik snap je angst helemaal!!!
we moeten doorzetten!! :)

Liefs

Hallo iedereen!

Wat ben ik opgelucht dat er ook een onderwerp over bloedverlies is.

Ik ben nu 8 wkn zwanger van ons 2e kindje. Bij onze 1e nooit ergens last van gehad, en nu begon ik afgelopen donderdag met bruin bloed wat te vloeien. Toch maar gebeld, werd er erg onzeker door. Sinds vandaag komt er ook wat rood bloed uit, en het lijkt steeds meer te worden. Ik heb ook het idee dat ik ongesteld kan gaan worden. Toch zijn mijn borsten nog steeds gevoelig, voel me dus nog wel zwanger. A.s. donderdag voor de eerste controle. Ik hoop zo dat alles goed is! Ik word echt gek van die onzekerheid... Maar nu ik dit zo lees, zie ik wel dat het toch vrij normaal kan zijn, en dat het niks hoeft te betekenen. Dat hoop ik dus ook maar bij mij...

Hoop dat jullie ook je reacties zullen blijven geven, dat doet me erg goed.

Groetjes, Vanessa

Hoi Flower,

Herkenbaar en het geeft zoveel stress....
We hadden net ontdekt dat ik zwanger was en het alleen onze ouders verteld. De week erop had ik bloedverlies. Je denkt meteen aan een MK. Maar mijn huisarts heeft me meteen doorgestuurd naar de gyn. Daar was ik toen 6 wkn en 2 dgn. Ik kreeg een inwendige echo. Ik had elke dag bloedverlies, echt heel stressvol. De ene keer met stolsel, andere keer enkel bruine afscheiding.

Je zag op de echo duidelijk dat ik zwanger was, maar de gyn. wilde geen uitspraak doen, hij zei dat er altijd kans op MK bestaat... maar hij liet me wel 2 keer terug komen om bloed te laten prikken om het HCG hormoon te bepalen. Deze was in die week iets gestegen maar niet veel. Toen werd het wachten tot de echo op 8 weken.

Elke dag verloor ik wel bloed of had ik bruine afscheiding. Dus je hebt dan echt zoiets van dit kan gewoon niet goed zijn. Maar op de echo was duidelijk een goed gegroeid vruchtje te zien met hartslag!! Dus de gyn. feliciteerde ons. En we konden onder controle bij de VK. Ondertussen bleef ik wel bloed verliezen, ze konden niet zeggen waardoor....

Vanaf week 12 werden de bloedingen minder, dus er zaten soms meerdere dagen tussen. Maar verloor wel steeds bloed... Met 13 weken in dat eigenlijk gestopt. Op de echo's konden ze niet aantonen waardoor het kwam. Men denkt een gevoelige baarmoedermond.

Met 16 en 19 weken heb ik ook nog een keer bloedverlies gehad. en daarna niet meer. ondertussen ben ik 38+2. Dus de laatste loodjes. Het kan dus goed komen.

Er zijn ook vrouwen waarbij de placenta voor de baarmoedermond ligt en die kunnen gehele zwangerschap bloedverliezen. Maar dat is nog niet in het begin van je zwangerschap. Het kan ook een innestelingsbloeding zijn.

Hoop dat alles bij jou ook goed gaat komen!

Hoi iedereen,

Helaas is het bij mij afgelopen weekend misgegaan. Na 2 dagen wat bruin bloedverlies te hebben gehad, werd het zaterdag steeds erger. Net of ik ongesteld was. Ook steeds meer met stolsels. Zondag toen ik naar de wc ging, kwam het vruchtzakje eruit, dat was heel duidelijk te zien! Nu bloed ik bijna niet meer. Vanochtend naar de dokter geweest, die moest helaas bevestigen dat het een MK was. Was toch erg teleurgesteld...
Maar het is niet het einde van de wereld; volgende keer hopen op meer geluk...

Liefs Vanessa

Terug
Bovenaan