Bloedverlies; wie herkent het / lotgenoten / herkenbare verhalen gezocht...

Hoi allemaal,

Vorige week schreef ik ook al een stukje over mijn bloedverlies, maar nu er wat meer mensen zijn, toch nog maar weer eens....
Voor mijn zwangerschap had ik ook al regelmatig last van bloedverlies, bruin bloed, bruine afscheiding. Eigenlijk tot aan de dag voordat ik ontdekte dat ik 4 1/2 week zwanger was. Nu begint het dus weer. Het is eigenlijk elke dag. Soms heb ik lichtbruine afscheiding, dan donkerbruin, dan zelfs met bloed druppels. Ik weet het, ik had het daarvoor ook, maar ik maak me er echt zorgen over. De vk zegt er nog niks mee te kunnen, om dat ik nu 6 weken zwanger ben, dus ze kunnen nog niks zien. Wie herkent mijn verhaal (van zichzelf of anderen) en kan er wat meer over vertellen. Ik probeer telkens te denken; kom op, het hoort bij je, maar ja jullie weten hoe je je kunt voelen een paar minuutjes later
Ik hoop op veel reacties....

Groetjes Flower

Hoi Flower,

Ik zelf heb van de week ook een berichtje geschreven met topic "bloeding".
Dinsdag begon het bij mij met bloeden en ben ook erg geschrokken, toen gelijk maar de verloskundige gebeld.
Van hun moest ik het nog even aanzien en als ik stolsels zou verliesen moest ik direct bellen, anders zou ik donderdag terug bellen.
Gelukkig is het op een gegeven moment gestopt met bloeden,maar ik werd er wel heel onzeker van.

Donderdag heb ik gebeld en ik mocht die ochtend langs komen om een inwendige echo te laten maken.
Wat was ik zenuwachtig, de verloskundige zei ook tegen mij dat het misschien te vroeg was om al wat te kunnen zien.
Na even goed gezocht te hebben zagen we een klein "vlekje" maar in dat" vlekje" zagen we een knipperend lichtje en dat bleek het hartje te zijn.
Wat waren we blij en opgelucht ons kindje was er nog en de bloeding heeft dus niks te betekenen gehad.
Ik ben 7 weken zwanger en over twee weken mogen we weer een echo laten maken.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt

Liefs van een blije en opgeluchte trotsemams

Hee Flower

Ook ik heb last van bloedverlies. Het is alleen niet bruin, maar heel helder rood.
Schrok me dan ook helemaal de bokke toen ik het ontdekte. Ik heb in ieder geval het weekend rustig aan gedaan en maandagmorgen de vk gebeld. Ik mocht direct komen.
Ze heeft toen een inwendige echo gemaakt waar een heel klein babaytje te vinden was met een hartje dat klopte.
Nu is er bij mij waarschijnlijk een adertje aan de binnenkant van de vagina of de baarmoedermond gesprongen. Vandaar dat het bloed heel helder is.
Ik hoefde me op dit moment geen zorgen te maken, want met de kleine is gelukkig alles goed.
Ik hoop dat het bij jou ook allemaal goed blijft gaan, het kan natuurlijk altijd nog innestelingsbloed zijn.

Groetjes en succes verder

Frupke

hoi,
Ik herken me in jouw stukje. Ook ik had in de maanden voor mijn zwangerschap last van bruin bloedverlies. Nu ben ik inmiddels 8 weken zwanger en tot nu toe heb ik nog steeds last van bruin bloedverlies, het is wel iets minder dan in de eerste 6 weken. Ik heb ook 1 keer gewoon bloedverlies gehad, maar dat was alleen 's ochtends en daarna stopte het weer.
Afgelopen vrijdag hebben we een echo gehad en daarop zagen we een kloppend hartje, het zag er allemaal goed uit. Een hele opluchting, want ook ik was er wel erg onzeker door geworden.
Hopelijk gaat het met jou ook precies zo!!
groetjes

Hallo allemaal,

Ook ik heb last van donker bruin bloed. Bij mij is het alleen te zien bij het afvegen (sorry detail). Ik heb dit al van voor de kerst. Maar wilde me eigen er niet druk over maken.
Gisteren heb ik voor de zekerheid dan toch de huisarts gebeld. Die vertelde mij dat het of innestelings bloed is of dat het fout is. Ik ben vandag 5 weken en 5 dagen zwanger. En ze zei ook dat de verloskundige nog niks voor mij kan doen. Omdat het nog zo klein is. Wij wachten dan ook maar af tot de 15e. Mijn eerste afspraak bij de verloskundige.

Groetjes
Ank1

Hallo allemaal,

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook last van donkerbruin bloed met ongeveer zes weken. In paniek belde ik mijn verloskundige, die mij gerust stelde,ze zei  dat het oud menstruatiebloed kan wezen,  wat er nog uitkomt. Het hoeft dus niks te betekenen. 8 maanden later ben ik dan ook bevallen van mijn eerste zoon.
Nu ben ik 6 weken zwanger van mijn derde kindje.(ik heb 2 zoontjes) Wel spannend weer hoor.

Geniet van jullie zwangerschappen,
Groetjes

hai,

Ik heb ook al 2dg bruin bloedverlies, om gek van te worden. Strax met afvegen wat helderder maar wel heel weinig, ook bij mij is het nog te vroeg om te kijken(5wk en 3 dg).
Echt killing dat w8!! Vooral als je met je familie op vakantie gaat volgende week!

gr Loona 06

Hoi, ik herken dit helemaal, voor mij ook de reden om dit forum op te zoeken. Ik ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger en ik heb vanaf de 'innestelingsbloeding'(helder rood) tot nu toe een afscheding die niet bij een zwangerschap hoort, volgens mij. Gelukkig mocht ik van de huisarts dan ook een vroege echo en die hebben we volgende week Donderdag. Vanaf de dag dat ik ongesteld moest worden heb ik echt donkerbruine afscheiding gehad, wat langzaam over ging naar een streepje lichtbruin, elke dag, in mijn ondergoed. Heel af en toe is het lichtrose na het afvegen. Het jammere van dit alles is dus dat ik nog helemaal niet heb kunnen genieten van mijn zwangerschap. Ik heb wel hele gevoelige borsten en dat is het dan. Geen symptomen, wel 2 positieve testen, de laatste is van afgelopen Zondag. Fijn om te lezen dat er hier al meisen zijn die de echo hebben gehad en toen wel een babietje zagen, super voor jullie! Hopelijk is dat bij mij straks ook zo.

Terug
Bovenaan