bloedverlies, wie kan me advies geven?

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Mijn naam is Evelien, ik ben 24 jaar en ik ben nu 6 weken in verwachting en dus  in juli uitgerekend. Ik heb alleen al een hele tijd last van oud bleodverlies en af en toe ook van helder bloedverlies. vanmorgen heb ik heb de assistente van de huisarts gebeld en ze zegt dat het een innesteling kan zijn maar dat ik ook rekening moet houden met een miskraam. Ik voel me nu wel een beetje onzeker. Ik kan er nu niks aan veranderen maar wie weet heb ik nu al een miskraam gehad..Ik hoop echt dat de echo, over 4 weken, we een vruchtje laat zien. Ik moest even mijn verhaal kwijt en zou graag in contact komen met mensen die dit ook meegemaakt hebben en bij wie het positief is afgelopen(zodat ik er weer wat meer van kan gaan genieten) Alvast bedankt!

Groetjes Evelien

Hoi,

Ikzelf heb dit niet meegemaakt maar lees wel dat dit vaker voor kan komen en niet perse iets hoeft te betekenen.
Maar als je meer zekerheid wil dan moet je je HA bellen (niet de assistent) of de verloskundige. Zij kunnen je doorverwijzen voor een echo. En gewoon doen hoor. Ik kreeg met 6 weken een echo omdat ik zo'n buikpijn had. Was doorverwezen door mn HA.
Gelukkig was alles goed....
Ik hoop voor je dat je hier iets meer aan heb.
Sterkte,

Liefs Reneke

21 weken 2 dagen

Hoi Evelien,

Ik heb in de zwangerschap van mijn dochter bloedverlies gehad met 7 weken, en dat is gewoon goed gegaan! Ze is nu bijna 3 jaar.

In december heb ik een miskraam gehad met 11 weken, en toen  had ik vanaf de 5e week telkens een beetje bruinverlies/bloedverlies. Ondanks een goede echo met 7 en 9 weken is dit alsnog mis gegaan. Het bloeden bleef ook aanhouden al die weken.

Nu ben ik inmiddels weer 21 weken zwanger, en in deze zwangerschap heb ik van week 5 tot en met week 7 bloedverlies en bruinverlies gehad. Ik dacht dus meteen dat ik weer een miskraam zou gaan krijgen. Maar alles is dus gewoon goed gegaan! Een oorzaak voor het bloedverlies hebben ze zowel bij de zwangerschap van mijn dochter als in deze zwangerschap niet gevonden. Vorige week heb ik de 20 weken-echo gehad en alles ziet er goed uit.

Het kan dus 2 kanten op gaan. Ik moet wel zeggen dat ik in de zwangerschap van mijn dochter heel veel zwangerschapskwaaltjes had zoals misselijk, spugen, pijnlijke tepels enz. En deze zwangerschap heb ik dat ook (ben nu misselijk geweest van week 6 tot en met week 17).
In de zwangerschap die mis is gegaan had ik helemaal geen zwangerschapskwaaltjes, ik voelde me al die weken eigenlijk helemaal niet zwanger.

Heb jij nu wel zwangerschapskwaaltjes?

Ik hoop voor je dat alles goed komt, heel veel succes!

Liefs Sanneke (21 weken zwanger)

PS: Je kunt trouwens gewoon je verloskundige bellen en zeggen dat je er erg onzeker over bent, dan maken ze zeker eerder een echo.

Met 6 weken is normaal gesproken al hartactie te zien, met 7 weken zeker.
Ik heb bij alle drie de zwangerschappen eerder een echo gehad vanwege het bloedverlies.

Gewoon bellen hoor!

Hoi Sanneke,

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik heb wel erg veel last van mijn tepels maar heb ook heel veel kramp in mijn buik(een beetje te vergelijken met menstruatiepijn) Voor de rest ben ik niet misselijk maar heb wel last van brandend maagzuur en ik ben veel moeier dan normaal. Ik hoop echt dat het goed blijft gaan maar ik hou wel in mijn achterhoofd dat het ook weleens mis gegaan zou kunnen zijn of dat het nog mis gaat. Ik wacht het af en hoop dat ik over 8 maanden een gezonde baby in mijn armen mag houden.

groetjes Evelien

Dat ga ik zeker doen. Ik zat er ook al over te twijfelen maar nu ik dit van jou hoor ga ik zeker morgen even bellen en dan hoop ik dat ik eerder terecht kan want 4 weken in onzekerheid leven is ook niet prettig.

Hoi Evie,

Vervelend zeg, hopelijk gaat het allemaal nog goed daarbinnen!
Ik zou zeker de verloskundige bellen en vragen voor een eerdere echo.
Ik heb 2 vroege miskramen gehad (bij 5 weken zwangerschap)en weet nu sinds een week dat ik weer zwanger ben, ik mag naar de gync. als ik 6 weken en 5 dagen zwanger ben. Dan kunnen ze inderdaad vaak al een hartje zien kloppen. Het is geen garantie dat het daarna niet mis kan gaan, maar dan weet je in ieder geval wel of het nu goed is.
Succes meid en hou ons op de hoogte!

Groetjes,
Angel

Terug
Bovenaan