Bloedverlies

<p>Hey,</p><p>Ik ben nu bijna 7 weken zwanger. Afgelopen dinsdag naar het ziekenhuis geweest en het hartje klopt! De eerste 6 weken heb ik enorme buikpijn gehad (bandenpijn waarschijnlijk) maar gelukkig is dat deze week minder geworden. Nu is het probleem bloedingen. Vooral elke ochtend met afvegen. Rood, helder bloed, zonder stolsels. Redelijk wat. Gister was het zelfs overdag ook raak.. maak me toch wel beetje zorgen dat ik de VK had gebeld. Zij zag geen noodzaak dat ik hoefde langs te komen. </p><p>Ik probeer met ontlasting niet te hard te drukken.</p><p>Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben? Ben toch redelijk onzeker. Raden jullie aan om morgen toch even het ziekenhuis te bellen anders? </p>

Bloedverlies is lang niet altijd een slecht teken, maar ik snap dat het je onzeker maakt. Ik zou het zelf nog even aankijken, maar als je je echt druk maakt en het aan blijft houden, gewoon opnieuw de verloskundige bellen en zeggen dat het je echt niet lekker zit. Ik begrijp wel dat ze niet iedereen voor elk kleinigheidje langs laten komen, maar als jij aangeeft dat het niet goed voelt, zullen ze meestal wel tijd voor jemaken.

Ik zou nogmaals de verloskundige bellen. Ik heb dit zelf ook meegemaakt en mocht na vaak bellen eindelijk vrijdag langskomen. Bloedverlies hoeft lang niet altijd wat te betekenen, maar bij mij dus wel.. voor jouw eigen gemoedsrust zou ik de vk bellen en vragen om een echo.

Ik heb dit tot de 13e week ook gehad. Elke keer belde ik de verloskundige en mocht ik langskomen voor een echo. 
Elke keer in spanning natuurlijk, maar het bleek dat de adertjes rond mijn baarmoedeemond gemakkelijk sprongen bij het opstaan en ik had een hematoom in mijn baarmoeder waar bloed vanaf kwam. Uiteindelijk niets aan de hand dus, en heb nu mijn zoontje in mijn armen. Maar voor je eigen gemoedsrust gewoon even bellen!

50% van de zwangere vrouwen heeft last van bloedverlies in het eerste trimester. Vaak heeft dit niks ernstigs te betekenen. Als je op Google of op dit forum kijkt zal je er genoeg over vinden, over dit onderwerp wordt minimaal 2 x per week een topic geopend.  
De kans op een miskraam blijft bestaan, maar daar kan je niks tegen doen. Ook het ziekenhuis niet. Waarom wil je eigenlijk naar het ziekenhuis? Denk je dat er iets met jezelf is? Heb je pijn? Koorts?  Mocht je nee antwoorden op deze vragen zal het xiek huis je weer terug verwijzen naar de verloskundige. Als de antwoorden ja zijn zou ik inderdaad even bellen naar de huisartsenpost.

Ziekenhuis omdat ik daar de 1e en 2e echo heb en daarom de contacte. Bij een eerdere controle hadden ze een schotje in m'n baarmoeder ontdekt, vandaar. Ik denk niet dat er verder wat met mij is gelukkig!! 

Hey, ik heb ook zo een schotje in mijn baarmoeder en heb al elke zwangerschap last van bloedingen. Meestal enkel bij het afvegen, maar vorige week (net 8 weken zwanger) was het enorm veel en ineens. Heel mijn onderbroek en broek vol. Dat heeft 2dagen en een half geduurd. 
Gisteren opnieuw controle echo en alles was goed.
Bij mijn vorige zwangerschap net hetzelfde voorgehad en toen liep het fout.
En bij de zwangerschap van mijn zoontje ook hetzelfde meegemaakt en ik heb toen toch een gezonde zoon gekregen.
Het kan alle kanten op... maar bloedverlies is nooit geruststellend spijtig genoeg. Je kan moeilijk zorgeloos zwanger zijn op die manier he

Terug
Bovenaan