Bloedverlies

<p>Goedemorgen iedereen,</p><p>Ik vroeg mij of misschien anderen dit ook hebben meegemaakt. Ik ben momenteel 6 weken en drie dagen zwanger. Ik heb al een zoontje en een paar maanden geleden een miskraam gehad. Op dit moment heb ik licht bloedverlies waardoor ik dacht dat het weer mis zou gaan. Alleen wat raar is ik heb alleen licht bloedverlies als ik langdurig sta (bijv op werk) als ik thuis ben en niks inspannends doe dan heb ik hier geen last van (ook niet bij het afvegen). Kan het misschien wat anders zijn dan een miskraam? Heb verder ook geen krampen of wat dan ook.</p><p> </p><p>Groetjes,</p><p>een bezorgde mommy</p>

Het kan inderdaad wat anders zijn. Soms een haarvaatje wat geknapt is of een placenta die voor de uitgang ligt, een oude bloeding van de innesteling dat loskomt, maar zekerheid heb je pas wanneer je een levend kindje op de echo ziet.

Hi Valerie, 
Er kan vanalles aan de hand zijn. Bekijk hier de verschillende oorzaken: https://mybabywatcher.com/bloedverlies-tijdens-zwangerschap/
Tevens hoorde ik laatst van een vriendin dat ze hetzelfde had bij inspanning toen ze net zwanger was. Heb je toevallig ook wel vaker last van bloedneuzen (voor je zwangerschap al?) Zij wel, en daar was dan dus een verklaring voor en het kon geen kwaad!
Veel succes ermee! 

Bedankt voor jullie reacties!
Bij mijn vorige zwangerschap had ik wel last van bloedneuzen en had ik bij 16 weken ook een paar dagen last van licht bloedverlies (zwangerschap is daarna goed verlopen).
Het is dus afwachten en hopen dat het goed gaat. Ik heb omdat ik een paar maanden geleden rond de 6 weken een miskraam had nog niet de verloskundige gebeld om een afspraak te maken. Een extra zwangerschapstest zou ook niks uitsluiten want het hormoon kan nog in me lichaam zitten zeker ook als het wel een startende miskraam zou zijn..?

Afwachten.. zondag heb ik een aantal druppels bloed verloren en heb vanavond een miskraam gehad. Ik had er wel wat vage krampen bij. Ik hoop heel erg voor je dat het goed gaat 

Ik heb nu 12 dagen bloedverlies.. maandag ook wat stolsels verloren. Bloedverlies is nu zo goed als over. Ben bang dat ik een miskraam heb gehad. Al heb ik relatief weinig bloed verloren en geen krampen gehad... zoveel dagen bloedverlies en stolsels is vast geen goed teken... hoop voor je dat het bij jou allemaal goed gaat. Ik zou nu 7+5 zijn dus ik duim echt dat het er nog is, maar ben dr bang voor van niet

Zou toch een vroege echo aanvragen, ik heb ervaring met beide kanten dus zekerheid is wel fijn!
Bij mijn miskraam verloor ik Alleen Wat roze  afscheiding alleen bleek het toch fouteboel op de echo. 
Bij mijn huidige zwangerschap verloor ik rond 11 weken ineens heel veel bloed. Ik dacht 2e miskraam Maar op de echo nog steeds een hartslag! Inmiddels bijna 37 weken zwanger! Heb toen een week gebloed. Bleek een hematoom te zijn. 

Terug
Bovenaan