Bloedverlies

<p>Hi. Ik ben nu 6 weken en 3 dagen zwanger. Ik heb afgelopen woensdag mijn eerste echo gehad en alles waa goed hartje klopt goed en mooi en rondom was alles mooi. Nou had ikde week daarvoor met poepen licht bloedverlies.vandaag moest ik weer naar de toilet maar mijn ontlasting is hard. En toen had ik weer bloed maar nu meer rood dan rozig.</p><p>Heb de verloskundige gebeld en die zei dat het kan komen door mijn harde ontlasting en aambeien. Maar als ik afveeg is het e ht van voren waar het bloed vandaan komt.</p><p>En ik was met mijn eerste zwangerschap al heel erg onzeker. Had voor mijn eerste zwangerschap een miskraam gehad.</p><p>Heeft iemand dit ook meegemaakt met 6weken zwangerschap? En is uiteindelijk alles goed gekomen??</p><p> </p><p>Liefs,</p><p>Marie</p>
 
Hey, probeer je niet te druk te maken, ik weet hoe moeilijk dat is. Mijn eerste zwangerschap was ook een miskraam en bij mijn tweede zwangerschap heb ik ook bloedverlies gehad rond 7 weken en dit kan gebeuren vertelde de verloskundige. En nu ligt er een gezonde dochter van bijna 11 weken in haar bedje te slapen.
 
Ohh spannend maar dit kan heel goed komen zoals de verloskundige zegt van aambeien/ harde ontlasting.

Blijf genoeg drinken, probeer gezond te eten, heb gehoord kiwi bij het ontbijt, pruimemmoes (pruimen). Anders even langs de huisarts voor iets voor de ontlasting dat het iets soepeler mag gaan.
 
Ik had laatst precies hetzelfde. Ben nu dikke 9 week zwanger. Het was ook niet veel bloed maar schrok heel erg. Ook de verloskundige gebeld en die gaf aan dat de baarmoedermond nu heel goed doorbloed is. Door iets kleins kan er al een haartvaatke knappen (bijv bukken, hoesten maar ook druk zetten bij ontlasten). Ze hoorde wel aan m'n stem dat ik er niet erg gerust op was dus mocht komen voor een extra echo. Kindje was mooi gegroeid sinds de vorige echo 3n hartje klopte, dus alles goed. Ook zag ze in de baarmoeder zelf niks wat het bloed kon verklaren. Dus ik denk als het bij een beetje bloed blijft en bijv na de ontlasting het wel goed komt :)
 
Hi.
Ja ik ben heel onzeker in mijn zwangerschap door de miskraam. En ik heb ook nog een te trage schildklier. En door de te trage schildklier is het vorige misgegaan.
Maar misschien maak ik me indd heel erg druk. Ik zal maandag de verloskundige bellen om te kijken of ik een extra echo mag krijgen. Want ik slaap nu best wel slecht omdat ik telkens daar ovrr aan het nadenken ben. 
 
Hoi!

Ja, hier ook rond de 5,5 week/6 weken 5 dagen last gehad van helderrood bloedverlies. Bij een vroege echo bleek er gelukkig niets aan de hand, ik ben inmiddels 27 weken zwanger☺️
Mijn verloskundige gaf in die tijd zelfs nog het voorbeeld aan van bloedverlies door bijv. harde ontlasting. Alles is nu beter doorbloed van onder en je darmen drukken wel gewoon rond dat gebied, dus bijv. harde ontlasting kan er ook voor zorgen dat er een adertje springt waardoor je via je vagina bloed verliest.
 
Dankjewel voor jullie berichten!!
Wat ik wel had vandaag waren bruine vlokjes in mijn plas. En het gevoel van gevoelige borsten is nu ook weg??
 
Ik heb geen bloedverlies meer gehad of bruine afscheiding.
Dus ik denk dat het wel goed zit. Alleen in mijn hoofd blijf ik malen hierover. Heb vannacht ook bijna niet geslapen ?
 
Terug
Bovenaan