Bloedverlies

Hoi allemaal, ik ben nu 5 weken zwanger. Heb sinds vorig week zaterdag bloedverlies. Begon wat bruin en is sinds afgelopen donderdag helderrood, maar wel dun bloed. Dinsdag nog een echo gehad waar het hartje goed te zien was en donderdag geen hartje te zien. Omdat de dokter het te vroeg vond in de zwangerschap, kon ze ook niet meteen vertellen of het om een miskraam gaat.( vorige jaar ook een mk gehad vandaar de echo zo vroeg). Ze gaf zelfs aan dat het heel raar was dat er dinsdag een hartactie te zien was. Dit maakt mij nogal onzeker en krijg pas volgend week donderdag weer een echo. Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft? Verder heb ik nog wel wat zwangerschapssymptomen.. Groetjes!
 
Een hartje start meestal pas met 5+2 op z'n vroegst met kloppen (of althans, dan is het pas op z'n vroegst zichtbaar op een echo), dus als je nu pas 5+0 bent (zo interpreteer ik even wat je schrijft, maar misschien bedoel je dat je ergens tussen 5+0 en 5+6 bent) en dinsdag al hartactie had, dan is dat inderdaad wel opmerkelijk. En als het er donderdag niet meer was, dan vrees ik dat het niet veel goeds betekent in combinatie met het bloedverlies, er even vanuitgaande dat je dinsdag dus verder was dan je dacht. Een verloskundige mag volgens mij pas definitief zeggen dat een zwangerschap niet in tact is als er met 6+3 ofzo geen hartactie te zien is, al zullen ze dan in de meeste gevallen nog een week afwachten en dan nogmaals kijken om er zeker van te zijn. In die zin is volgende week donderdag pas nog een echo krijgen normaal, maar wel mega spannend natuurlijk. Hopelijk is er dan toch wel iets te zien!
 
Er werd mij eerst verteld dat ik 6 tot 7 weken zwanger was door de vk. Helaas blijkt het nu weer 5 weken maar hoe ver in de 5 weken weten ze helaas niet..
 
Terug
Bovenaan