bloedverlies

<p>vorig week had ik 2 lichte streepjes op een early test van de etos en zondag teste ik positief op clearblue wekenindicator, daar stond op dat ik 1-2 weken zwanger ben (telt ie vanaf ovulatie). </p><p>gister heb ik gelijk een afspraak gemaakt bij de verloskundige. ik voel me niet zwanger. heb helemaal geen symptomen (niet misselijk of iets) en kreeg sinds gister bloedverlies. als ik plas zie ik zelfs bloed in de wc. heb geen stolsels gezien nog of een vruchtzakje. ik moet 3x op een dag ongeveer mn inlegkruisje verwisselen en het voelt als een menstruatie. heb geen buikpijn, had lichtjes vanochtend dat het voelde als menstruatie kramp maar dat was echt minimaal. heeft iemand dit ook gehad? ik zou een echo krijgen bij 8 weken maar dat word nu hij 7 weken. </p>
 
Ik hè. In oktober hetzelfde gehad. Je moet je niet laten afschepen door de VK en wachten dat je met 7 weken pas een echo krijgt. Anders zou ik een ander VK bellen. Bij mij is er toen gelijk bloed geprikt om het HCG halte te meten. En 3 dagen later moet je weer prikken. Zo kunnen ze zien of het stijgt of afneemt. Ik heb toen een miskraam gehad. En na het bloedprikken had ik duidelijkheid.
 
Bah wat vervelend. Ik heb het zelf ook een aantal keer meegemaakt, maar kon wel veel sneller al terecht voor een echo (weliswaar deels omdat ik een historie heb met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Maar als ze niet eerder met een echo willen kijken (voor 5,5-6 weken heeft dat inderdaad vaak weinig zin) kan je inderdaad vragen om bloedprikken om te kijken of het HCG daalt of stijgt, dat kan in elk geval over een paar dagen duidelijkheid geven.

Overigens heb ik zowel bij mijn zoontje als mijn huidige zwangerschap (28 weken nu) ook bloedverlies gehad, en ook krampen alsof ik een menstruatie had (overigens had ik die ook al voor het bloedverlies en werden die met het bloedverlies niet per se sterker). Het hoeft niet per se slecht nieuws te zijn, al is het natuurlijk wel extra spannend. Ik hoop van harte voor je dat het bij jou nog goed zit!
 
Heb dit ook gehad. Als je een hele vroege miskraam hebt, waar dit helaas wel op lijkt, hoef je niet perse wat te voelen qua pijn. Symptomen zijn er dan ook vaak niet. Het kan nog alle kanten opgaan, maar gezien de hoeveelheid bloedverlies dat je omschrijft en dat je zo vroeg in de zwangerschap zit...ben ik bang dat het een miskraam is.
Ik zou proberen binnen nu en een dag nog een inwendige echo te krijgen bij je vk om te kijken of het vruchtje er nog zit.
 
Terug
Bovenaan