Bloedverlies.

Hoi Meiden,

Ik ging net naar de wc en had een paar druppeltjes bloed. Is dit erg? Ik ben nu 6 weken zwanger. Ik zag op een andere site dat je dan contact moet opnemen met de arts/ verloskundige...
Wie heeft hier ook last van gahad?

Liefs Sas
 
Hoi sas,

Ik al even bij het begin beginnen; 2 jaar geleden heb ik een miskraam gehad en dat is bij mij begonnen met bloedverlies (niet gelijk bang worden hoor!). Ik heb toen voor een korte periode mee gedaan aan moeders voor moeders. Ik kreeg toen als geschenk een boek over zwangerschap & babytijd.
Op dit moment ben ik 5 weken en 3 dagen zwanger, maar ik kan er nog niet echt van genieten aangezien ik wat rose afscheiding heb. Dat maakt het allemaal erg onzeker. Maar aan dat boek wat ik 2 jaar geleden heb gekregen, heb ik grote steun en het stelt mij toch een beetje gerust.
Ik zal wat er over bloedverlies in staat voor je over typen, misschien heb je er wat aan.

Gering bloedverlies in de eerste weken van de zwangerschap betreft meestal een onschuldige bloeding doordat het 4 dagen oude celklompje zich in de baarmoederwand nestelt. Daarbij groeit uit het embryo een draadje dat de navelstreng wordt en de moederkoek gaat vormen. Bij het eerste contact met de baarmoederwand kan wat bloed vrijkomen. Dit spoortje bloed kan nog weken later naar buiten komen (bv. in de achste week). Verlies je bloed dat op de menstruatie lijkt, dan is er meer reden om aan een miskraam te denken. Neem voor de zekerheid bij bloedverlies contact op met de huisarts of verloskundige.

Heel veel sterkte.

Dian
 
Terug
Bovenaan