Bloedverlies

Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit forum, dus ik wil eerst iedereen feliciteren met de zwangerschap!!!
Ik ben nu bijna 8 weken zwanger en ik heb een vraag. Ik heb nu een dag of 5 bloedverlies, wel wat meer dan een paar druppels. De verloskundige zei dat ik nu even af moet wachten, 't kan goed en fout gaan. Vind ik heel erg natuurlijk, maar gelukkig realiseer ik me dat het beter nu fout kan gaan dan over een tijdje. Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met bloedverlies en buikpijn aan het begin van de zwangerschap. Ik hoef niet alleen maar positieve ervaringen te lezen hoor, want ik weet dat dit net zo goed kan betekenen dat het fout afloopt. Ik hoop echt dat jullie reageren! Alvast superbedankt, groetjes van Soof.
 
Hoi Soof,

Ik heb geen ervaring met veel bloedberlies. Wel heb ik een paar druppeltjes helder bloed verloren bij een week of 7. Hier zei de verloskunige ook dat ik gewoon moet afwachten of het blijft of overgaat. Als het fout afloopt, is er al iets mis met het vruchtje en is er niks aan te doen!! Je lichama stoot het af omdat er iets mis is.

Succes en hopen dat het toch allemaal goed is, zal voor je duimen!

Liefs Sas
 
Ik heb er ook geen ervaring mee. Wel heb ik mijn 1e zwangerschap 9 maanden last gehad van bruine afscheiding. Ook nu bij mijn 2e zwangerschap weer. Maar daar maak ik me geen zorgen om.

Als ik hoor dat je toch al wat meer als een paar druppels verliest en al 5 dagen, dan klinkt dat natuurlijk niet positief. Maar soms hoor je verhalen van vrouwen, die gewoon blijven menstrueren tijdens de zwangersch. Maar goed het is inderdaad afwachten, moeilijk he die onzekerheid?!

Heel veel sterkte, en inderdaad heb je wel gelijk, ik ken iemand die al 4 maanden zwanger was toen ze er achter kwam dat haar kindje niet meer leefde, dan verwacht je het helemaal niet meer. Was echt een klap voor d'r! Tijdens de eerste 12 wk is voor iedereen een risico.
liefs, Marloes
 
Ik ben wat bloed verloren toen ik zo'n 11 weken zwanger was, maar niet zoveel als jij. De plaatsvervangend arts met wie ik een telefonisch consult had zei dat het hoogstwaarschijnlijk om een miskraam ging en ik was ontroostbaar. Drie dagen later naar een andere arts gegaan die vertelde dat hij niet begreep dat die andere arts dat had kunnen zeggen want er was totaal geen aanleiding om te denken dat het foutzat, volgens hem. En ik ben inderdaad nogaltijd zwanger.
 
Ik heb ook bloed verloren toen ik 7 weken zwanger was. Na twee dagen werd het echt veel, net als een menstruatie met buikpijn. Ik heb helaas twee keer het vruchtje op deze manier verloren. Maar het wil niet zeggen dat dat bij jouw ook zal gebeuren. Ik weet dat dit een heel onzekere tijd voor jouw zal zijn. Vraag anders de vk. voor een echo zo weet je het zeker of alles nog goed is.
Succes.
 
Hoi,
Ik ben zwanger van de derde en ook ik had voor het eerst in 3 zwangerschappen bloedverlies rond de 6e en 7e week.
Verloskundige zei mij inderdaad ook dat ik er sterk rekening mee moest houden dat het mis zou gaan. Maar ik ben nu ruim 39 weken zwanger. Dus het is een hele onzekere situatie en je kunt denk ik niets anders doen dan afwachten, en dat is nooit leuk.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je snel zekerheid hebt!!
Groetjes en liefs Dees
 
Ik ben echt blij met jullie reacties! Het verandert niks aan mijn situatie, maar het idee dat je even je probleem kwijt kunt en dat er naar 'geluisterd' wordt, is al heel fijn. Ik had vanochtend nog wat buikpijn, met name in mijn liezen. Ik ben lekker uitgebreid in bad geweest en nu voel ik me toch al wel wat beter. Het bloedverlies is er nog wel, maar het drupt er niet constant uit gelukkig...... Eind volgende week krijg ik een echo om te kijken of er -iets gezeten heeft-of er nog iets zit -of wat er zit in orde is.
Ik vind dit echt een vreselijke tijd van afwachten en ik moet zelfs mijn afstudeerscriptie maken......
 
ook ik heb bloedverlies gehad, van de 7e tot 9e week. helderrood, ook echo gehad, en moest afwachten...het is goedgegaan, ben nu 14 weken!

Succes en sterkte
 
Terug
Bovenaan