Bloedverlies

Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit forum, dus ik wil eerst iedereen feliciteren met de zwangerschap!!!
Ik ben nu bijna 8 weken zwanger en ik heb een vraag. Ik heb nu een dag of 5 bloedverlies, wel wat meer dan een paar druppels. De verloskundige zei dat ik nu even af moet wachten, 't kan goed en fout gaan. Vind ik heel erg natuurlijk, maar gelukkig realiseer ik me dat het beter nu fout kan gaan dan over een tijdje. Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met bloedverlies en buikpijn aan het begin van de zwangerschap. Ik hoef niet alleen maar positieve ervaringen te lezen hoor, want ik weet dat dit net zo goed kan betekenen dat het fout afloopt. Ik hoop echt dat jullie reageren! Alvast superbedankt, groetjes van Soof.
 
Hoi Soof,

Ik heb geen ervaring met veel bloedberlies. Wel heb ik een paar druppeltjes helder bloed verloren bij een week of 7. Hier zei de verloskunige ook dat ik gewoon moet afwachten of het blijft of overgaat. Als het fout afloopt, is er al iets mis met het vruchtje en is er niks aan te doen!! Je lichama stoot het af omdat er iets mis is.

Succes en hopen dat het toch allemaal goed is, zal voor je duimen!

Liefs Sas
 
Ik heb er ook geen ervaring mee. Wel heb ik mijn 1e zwangerschap 9 maanden last gehad van bruine afscheiding. Ook nu bij mijn 2e zwangerschap weer. Maar daar maak ik me geen zorgen om.

Als ik hoor dat je toch al wat meer als een paar druppels verliest en al 5 dagen, dan klinkt dat natuurlijk niet positief. Maar soms hoor je verhalen van vrouwen, die gewoon blijven menstrueren tijdens de zwangersch. Maar goed het is inderdaad afwachten, moeilijk he die onzekerheid?!

Heel veel sterkte, en inderdaad heb je wel gelijk, ik ken iemand die al 4 maanden zwanger was toen ze er achter kwam dat haar kindje niet meer leefde, dan verwacht je het helemaal niet meer. Was echt een klap voor d'r! Tijdens de eerste 12 wk is voor iedereen een risico.
liefs, Marloes