bloedverlies

hellup! Ik ben 5,5 weken zwanger en sinds vanmorgen heb ik een beetje bloedverlies. Het is bruin. Kan dit innestelingsbloed zijn? De verloskundige zegt dat ik het even moet afwachten, omdat er op een echo nog niks te zien is. Ik ben zo bang dat ik een miskraam krijg!
 
hoi

dat bruinige bloedverlies komt heel veel voor. het hoeft inderdaad niets te betekenen, zelf heb ik me voor niets vreselijk druk gemaakt.
maar het blijft ook zonder bloedverlies spannend tot je je termijn echo hebt. soms merk je helemaal niets en is het toch misgegaan. vervelend, maar je moet er even doorheen, door de onzekere eerste drie maanden.

denk maar: meestal gaat het goed, dus bij mij waarschijnlijk ook.
 
Ik begrijp je angst.Tijdens mijn zwangersschap heb ik me ook erg druk lopen maken en was bang voor een miskraam.In de 11e week werd ik wat rustiger en in week 12 kreeg ik een miskraam.Wat ik er mee wil zeggen is dat het toch zo gaat zoals het gaat.Helaas gebeurd het zonder dat je er iets aan kan doen.Probeer er in te blijven geloven dat het goed blijft gaan, want meid als het misgaat dan krijg je al genoeg ellende over je heen.Geniet v/h mooie moment dat je zwanger bent, want dit is zo iets bijzonders.Ik had helemaal geen bruinige bloedverlies etc en evengoed ging het mis.Ons lichaam kan ons goed voor de gek houden.Liefs en hou je goed en geniet van je zwangerschap.
 
Bloedverlies in het begin van de zwangerschap kan door vanalles veroorzaakt worden, zoals een miskraam of een innestelingsbloeding.
Op dit moment kun je niets anders dan afwachten volgens mij, hoe moeilijk dat ook is. Voor een echo is het nog te vroeg, en al zou dat niet zo zijn dan nog is er geen 100% zekerheid te geven dat alles goed gaat.

Ik hoop natuurlijk voor je dat het een innestelingsbloeding is, maar mocht dat niet zo zijn realiseer je dan dat je een miskraam niet voor niets krijgt: er is dan iets niet goed in de aanleg van het vruchtje.

Sterkte!
 
dank jullie voor je reactie. ik weet ook wel dat er niets anders op zit dan gewoon afwachten. ik heb ook (nog) geen buikpijn, dus zolang dat niet het geval is zal het allemaal wel meevallen. ik heb trouwens wel dat mn maag zo vaak van streek is, hebben jullie dat ook? Liefs Ingrid
 
Helaas ben ik nog niet zwanger geworden,want mijn lichaam moet nog even herstellen v/d curretage.Het klopt wel dat tijdens je zwangerschap je lichaam van streek kan zijn.Lieve Ingrid,ik herken je onzekerheid zo.Bel anders even naar je verloskundige en geef aan dat je je zo bezorgd maakt.Overdrijf het ook lekker, misschien mag je dan eerder komen.Ik kreeg een echo met 11 weken.Dit omdat dit in mijn woonplaats normaal is.Wieweet als dit bij jouw woonplaats ook zo is dat je eerder mag komen en anders alles op je af laten komen.Dit is echt het beste voor jezelf hoor, anders duren de weken erg lang.Liefs Engel
 
Hoi Engel,

ja ik wordt er inderdaad een beetje gek van, ren om de 10 minuten naar het toilet en dat nog 5 weken...ik heb al een afspraak voor een echo, ik ben dan 10,5 week dus veel eerder heeft toch geen zin. Bij mij was het niet eens gepland deze zwangerschap, maar ik zou het zo erg vinden als ik een miskraam krijg...Helaas zit er niks anders op dan af te wachten. het is trouwens wel wat minder geworden, dus misschien is het loos alarm. Ik hoop voor jou dat je snel weer zwanger bent!!

Liefs Ingrid
 
Terug
Bovenaan