Bloedverlies

Heeft er iemand hier ervaring met bloedverlies tijdens de zwangerschap? Dan hoor ik graag hoe het bij jullie afliep. Dit is alvast mijn verhaal...
Gisteren verloor ik dus bloed, eerst wat roze afscheiding en daarna echt helderrood bloed, en toch wel een behoorlijke hoeveelheid (laten we zeggen een klein maandverbandje vol). Ik ben dan bij de gyn geweest en die heeft een echo gemaakt. Met ons kindje was volgens hem alles in orde: het hartje klopte goed, en de lengte kwam ook overeen met de zwangerschapsduur (gisteren 8 weken en 5 dagen). Hij kon wel zien dat aan één kant de vliezen een stukje losgelaten hadden, maar vond dat geen reden tot paniek. Wat dat wil zeggen ben ik vergeten te vragen, ik was al zo opgelucht dat ons kindje nog leefde...  Hij raadde me aan het wat rustig aan te doen.  Een uurtje later had ik al bijna geen bloedverlies meer, alleen terug van die roze afscheiding, en dat is nu nog zo. Ik heb geen pijn of krampen of zo gehad, maar maak me toch erg ongerust.
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Of weet iemand hoe dat zit met die vliezen? Ik dacht dat die later de placenta zouden vormen, maar het lijkt me toch wel erg als die nu al loslaten... Kan iemand me gewoon meer vertellen, goed of slecht? Ik weet gewoon graag waar ik aan toe ben.
Alvast bedankt!

Groetjes,
Marian  
 
hallo marian        
ik herken je verhaal .ik ben zelf nu 18 weken en heb in de eerste 3 maanden 3 keer bloedverlies gehad. in de 8e week zelfs zo erg dat ik dacht dat t een miskraam was, maar de echo liet ons zien dat alles prima was. twee weken later opnieuw eenbloeding maar nu wat minder. weer niets mis en na 1 week opnieuw bloedverlies/bruinverlies.
gelukkig is alles goed gegaan en de gyn zei dat dat vaker voorkomt. ik ben nu 18 weken en voel me prima. zit nu te wachten op een "teken van leven".
ik zou me niet te veel zorgen maken als ik jou was.
geniet van je zwangerschap, t duurt maar zo kort.

groetjes ingrit
 
Terug
Bovenaan