Bloedverlies?

Hoi Dames,

Ik heb vandaag voor het eerst in de zwangerschap een klein beetje helder rood bloed verloren. Ik maak mij niet echt zorgen, ben wel een beetje angstig natuurlijk. Maar ik ben vooral benieuwd hoeveel van jullie ook al eens bloed hebben verloren tijdens de zwangerschap. Ergens heb ik gelezen dat het wel 25% van alle zwangerschappen zou voorkomen, maar dat lijkt me zoveel.

Dus: zijn er meer die bloed verloren hadden en wanneer in de zwangerschap en waar denk je dat het door komt?

Groetjes, Jannie (15w2d)

 
Hee Janjos,

Er zijn meerdere vrouwen die bloed verliezen tijdens de zwangerschap, maar ik zou als ik jou was toch even contact opnemen met je VK voor de zekerheid, helderrood bloed is niet goed.(kan evt een vaatje gesprongen zijn hoor, maar check,check, dubbelcheck)

groetjes
Manky
 
Hoi Jannie,

Ik heb ook een klein beetje bloedverlies gehad tijdens de 17e week. Ik schrok me rot en heb gelijk de verloskundige laten oppiepen. Die nam het heel serieus en heeft alles gecontroleerd en alles was goed!
Wel laten controleren, ben je gelijk ook van dat rot gevoel af.

Groetjes en succes!
 
hallo,

Ik heb tijdens mijn zwangerschap,ook wat bloed verloren.
Ik zou zeker even naar de vk gaan of huisarts,om te checken.
Zeker voor je eigen gevoel,je kunt onbewust toch wat onzekerder worden.

succes ermee.danielle
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb naar aanleiding van jullie reacties toch even de VK gebeld en gevraagd of ik me zorgen moest maken. Ze wilde dat ik kwam om alles te controleren. Ze heeft heel lang naar het hartje geluisterd en geteld hoe de hartslag liep enzo, alles was goed. Ze zei dat het zeer waarschijnlijk te maken heeft met m'n obstipatie. Omdat ik zo hard moet persen voor de grote boodschap, kan het zijn dat de baarmoedermond, die goed doorbloed is, iets gaat bloeden. Het is te vergelijken met een bloedneus, als je je neus  hard snuit, zeg maar.

Het kon in ieder geval geen kwaad zei ze. Toch wel een opluchting. Ik dacht er nuchter onder te zijn, maar toen ik het hartje hoorde, was daar toch een zucht van verlichting. Dus: dank jullie wel, meiden. Anders had ik me inderdaad wel zorgen gaan maken waarschijnlijk!

Ik ga nou maar eens op zoek naar iets om de spijsvertering makkelijker te laten verlopen. Ik eet me al rot aan de pruimen, maar dat helpt dus niet zo. Iemand nog tips?

Groetjes, Jannie
 
Terug
Bovenaan