Bloedverlies...

Hoi,
Ik ben vandaag 6 weken en een dag zwanger.
Afgelopen donderdag tot en met vrijdag heb ik een heel klein beetje oud bloed verloren.
Ik moest het rustig aan doen en vandaag zijn we voor een echo geweest.
Maar er was nog niks te zien, alleen het vruchtzakje. De radioloog kon niet zien of er wat in zit en nu moeten we over twee weken terugkomen. En dat terwijl dit weekend al zo lang duurde!!! Wie heeft hier ervaring mee????
Heeft het zin om een test te doen of is die sowieso positief omdat het vruchtzakje er nog zit?
Groetjes,
Mar
 
Wat onzettend vervelend en naar voor je.

Ten eerste heeft het inderdaad geen zin om nog een test te doen, die zal hoogstwaarschijnlijk positief uitslaan.
Het kan zijn dat het vruchtzakje inderdaad leeg is, maar het kan ook zijn dat je nog niet zo ver bent als je denkt, dat ze daarom nog niets kunnen zien.

Ik kan me goed voorstellen dat je niet weet hoe je de komende weken moet doorkomen.
Ik kan verder ook niets tegen je zeggen om je beter te laten voelen.,
Afwachten, hoe vervelend ook, is het enige wat je kunt doen.

Heel veel sterkte!
 
Hoi Margriet,

Het heeft inderdaad geen zin om een test te doen, je maakt hormonen aan dus die test zal superpositief zijn! Ik herken je verhaal over dat lege vruchtzakje en het bloedverlies. Komt ie:

Ik wist net een paar dagen dat ik zwanger was toen ik wat (oud) bloed verloor. Ik helemaal in paniek, naar de gynaecoloog, echo gemaakt en een beginnende zwangerschapsring te zien. Toen was ik precies 5 weken. Volgende week terugkomen; een iets grotere ring, maar nog geen vruchtzakje en al helemaal geen vruchtje. Is op zich een beetje gek want dat hoort er met 6 weken al te zitten. Weer volgende week terugkomen; dat was even schrikken, er was helemaal niets meer te zien. Ik zou dus toch een miskraam hebben gehad.
Omdat ik binnen 2 weken zou gaan trouwen wilde ik graag gecurretteerd worden, afwachten was gewoon even geen optie. Die maandag daarop toch nog even terug voor de uitslag van het bloed en een controle echo voor de zekerheid en rara, toch een vruchtzakje én een vruchtje notabene met kloppend hartje! Dat was met 7 weken en 4 dagen. Waarschijnlijk was mijn blaas te leeg waardoor er die dagen ervoor op de echo niets te zien was.

Dus geen drukte maken, in het meest ideale geval kun je met 6 of 7 weken al een hartje zien kloppen, maar dat hoeft dus helemaal niet! Die bloeding kan heel erg goed een innestelingsbloeding geweest zijn, dus maak je niet al te druk!

Heel veel succes bij de volgende echo! Tuurlijk hopen we met jou op een kloppend hartje!!

Groetjes Saskia
 
Hoi,

Vandaag ben ik 7 weken zwanger en ook ik heb gister bloed verloren. Helderrood bloed.
Op dat moment vond ik het veel, maar achteraf denk ik dat het wel meevalt (3 ker afvegen en toen was het over). Ik heb daarna geen bloed meer verloren.

Ik heb de vk gebeld en die gaf aan dat ik echt moet afwachten wat er gaat gebeuren. Een echo maken heeft totaal nog geen zin gaf ze aan. Rond deze periode gaat het hartje kloppen. Het kan dus zijn dat we een kloppend hartje zien maar dat het alsnog binnen een paar dagen in een miskraam eindigt, maar het kan ook zo zijn dat we nog geen hartje zien en dan hebben we dus nog geen zekerheid.

Zij raadde mij aan om over 2 weken opnieuw een zwangerschapstest te doen, als ik geen bloed meer verlies in die tussentijd. En gewoon over 4 weken op mijn echo afspraak te verschijnen.

Ikzelf heb het gevoel dat het niet goed is. Vanaf het begin van de zwangerschap spoken er twee scenario's door mijn hoofd; 1. het is niet goed en 2. het is een tweeling. Nu ik dus bloed verloren heb denk ik dat het scenario 1 is.
Ik ga dan ook morgen de vk opnieuw bellen om te vragen of de echo misschien niet 2 weken eerder kan. Ik moet er niet aan denken om nog 4 weken zo rond te lopen om dan alsnog te horen dat het fout is.

Ik zou het gewoon even aankijken als ik jou was. En als je wilt testen dan kun je dus het beste 2 weken wachten.

Sterkte en ik hoop dat je over 2 weken een spartelend kindje op het scherm gaat zien.

Kus Syl
 
Hallo,

Wat een vervelende situatie!! Ik weet precies hoe je voelt. Ik heb in december een miskraam gehad (sorry, wil je niet bang maken) En iedereen wimpelde het af alsof het niks was, ik verloor alleen oud bloed en had verder geen verschijnselen. Ik moest ook 2 weken wachten op een echo. Heel vervelende periode, maar voor mijn gevoel zat het ook niet goed, dus ik had me er eigenlijk al een beetje bij neergelegd. Al blijf je goede hoop houden. Op de echo was niks te zien, de verloskundige zei dat dat niet klopte. Op de inwendige echo zagen we een vruchtje van 8 weken, maar geen hartslag en geen beweging. Het was mis!
In Januari was ik weer zwanger. Ik heb weer oud bloed verloren en ben gewoon gigantisch op m'n strepen gaan staan, overdrijf desnoods nog een beetje en je krijgt je echo wel eerder. Dit keer weer niks te zien, tja de verloskundige had gezegd dat dat niet normaal was. Maar bij de inwendige echo zagen we een klein garnaaltje spartelen en zelfs een hartslag ik was 9w4d zwanger, 5 dagen korter dan ik dacht. Deze keer had ik zelf ook echt het gevoel dat het goed zat.
Kortom, het wil allemaal helemaal niet zo heel veel zeggen, maar ga op je gevoel af. Ik zou niet willen wachten en desnoods zeggen dat ik weer wat bloed verloren ben en het niet meer weet blablabla. Waarschijnlijk krijg je dan wel eerder een echo.
Heel veel sterkte in deze onzekere weken.

groetjes kirsten
37w5d
 
Hoi meiden,
Bedankt voor jullie lieve reacties!
Ik ben vandaag eindelijk voor de tweede echo geweest en alles was goed!
We hebben het hartje gezien en gehoord. Ik ben nu 8 weken en ga lekker genieten.
Ik hoop dat jullie dat ook doen!
Liefs,
Mar
 
Terug
Bovenaan