Bloedverlies

A

Anoniem

Guest
Eergisteren had ik wat bloedverlies. Ik schrok me kapot toen ik naar het toilet ging en bloed aantrof op mijn maandverband. De maandverband droeg ik om de druppeltjes urine op te vangen als ik niet op tijd de wc zou redden, dus ik verwachtte alles behalve bloed.
In paniek de Dr.telefoon gebeld en die zeiden dat ik even langs mocht komen. (Wat een opluchting). Eenmaal daar aangekomen kreeg ik heel het verhaal dat het 50% kans op een miskraamkan betekenen, bladieblaie (leuk om te horen nadat je vorig jaar een miskraam hebt gehad). Kortom even afwachten en de volgende dag maar even contact opnemen met de VK. Dat had ze me toch ook telefonisch kunnen vermelden...

Gisteren dus de VK gebeld en die zei dat ik het inderdaad moest afwachten. Het vloeien was weliswaar gestopt, kon ook gewoon oud bloed zijn wat er nog uit moest.
Dus weer een onzekere nacht tegemoet.
Net voor het slapen gaan ging ik naar de wc en verdomme weer wat bloedverlies, helderrood, niet veel...

Vanochtend weer de VK gebeld, weer het antwood gekregen dat ik gewoon moet afwachten. Wel moet opletten op krampgevoelen, die ik gelukkig niet heb. Maar eerlijk gezegd  zou ik niet weten hoe ik die moet herkennen. De krampen die ik vorig jaar kreeg  bij mijn miskraam (wat buitenbaarmoederlijk bleek te zijn), waren net zo hevig als mijn maandelijkse krampen gedurende mijn menstruatie. Hoe moet ik minder hevige krampen nou herkennen?  

Mijn eerste vk-bezoek is pas 3 augustus. Kunnen die mensen me gewoon de onzekerheid niet wegnemen en me deze week even zien.

Ben ik zo'n doos dat ik dat niet durf te vragen..
Nou mijn frustratie is er voor even in ieder geval eruit.

Hoi Diefje, wat vervelend voor je, al die onzekerheid!! Toen ik net zwanger was had ik ook een kleine bloeding, maar toen ik belde mocht ik een afspraak maken voor een echo, omdat ik ook al eerder een miskraam had gehad. En die stress is al helemaal niet goed. Volgens mij heb je daar ook recht op omdat je een verhoogd risico hebt, en voor haar is et een hele kleine moeite om jouw gerust te stellen, zeker als je al zo ver bent. Ik hoop dat je misschien toch een echo krijgt, en het hartje van je kleine ziet, dan valt er een hoop onzekerheid van je af. Gewoon nog 'n keer bellen, en nogmaals je situatie uitleggen. Heel veel succes. Groetjes Wendy 30w6d

Hoi Diefje,
Het bloedverlies hoeft niks te betekenen maar kan idd wel. Er zijn veel vrouwen die hun hele zwangerschap door bloedverliezen of de eerste maanden. Heel eng natuurlijk. Ik verloor met 6 weken bloed en ben nu sinds 8 weken moeder van een gezonde dochter. Je baarmoedermond is veel gevoeliger waardoor er heel snel een bloedvaatje kan springen wat weer bloedverlies oplevert. Ik zou als ik jou was om een echo vragen want om nu nog ruim een week in spanning te zitten is echt niet leuk. Wij hebben toen 2 weken moeten wachten omdat we onze mond niet open durfden te trekken en dat waren geen leuke weken, dus gewoon die vk nog een keer bellen en een echo vragen dan weet je waar je aan toen bent. Ik hoop voor je dat het niks betekend en dat je over een maand of 6/7 een gezonde zoon of dochter in je armen mag hebben!!!
Heel veel sterkte,
Mar, mama van Jasmijn

ik snap je frustratie. ik moet zelf nog 5 weken en 2 dagen en sinds vanochtend verlies ik zelf niehiel bloed. maar wel gebeld vanochtend omdat ik dus weg wilde gaan. en gisteren in het zkh ben geweest en aangezien ik dus ontsluiting heb.

bloedverlies moet wel in de gaten gehouden worden. maar ze zeggen al dat het de resten van de bloedprop bij mij zijn. en dat ik verder heel kalm moet blijven. ( gaat niet makkelijk als je 1 cm ontsluiting heb. )

volgende week moet ik naar de vk. en dan wordt wel ff gekeken hoe ver ik dan ben. dus ik ben benieuwd

Terug
Bovenaan