Bloedverlies

A

Anoniem

Guest
Heeft er iemand ervaring met bloedverlies in de tweede helft van de zwangerschap? Ik ben 29 weken zwanger en vond aan het einde van de ochtend wat bloed. Omdat ik verder (nog?) nergens last van heb en de baby nog goed voel, doet de vk niets. Ik moet rusten en het goed in de gaten houden en meteen belen als ik het niet vertrouw. Maar ik ben erg geschrokken en maak me toch wel zorgen. Iemand ervaring? Dank!

Hoi ik had bloedverlies met 31 weken.
Na dat de verloskundige bij mij thuis kwam heeft zij mij doorgestuurd naar het ziekenhuis. Er werd een echo en een hartfilmpje gemaakt.
Het belangrijkste was geloof ik de ligging van de placenta. Want het bloed mag daar niet vandaan komen. Het schijnt wel meer voor te komen, het kan ook  een geknapt bloedvaatje zijn. Bij mij was het bloedverlies 1 malig. Ik had nog wel enkele dagen bruin bloed. Dat is oud bloed volgens de verpleegkundige van het ziekenhuis en kan geen kwaad.
Ik werd wel 2 nachten opgenomen ter opservatie. De eerste uren moest ik heel stil blijven liggen op bed, daarna mocht ik wel mijn bed uit om te plassen en de volgende dag moest ik rustig aan lopen door het ziekenhuis. Ze wilden even kijken wat er gebeurde. Er gebeurde niets dus ik mocht gelukkig weer naar huis.
Erg belangrijk vonden zij dat het bloeden gestopt was en ik geen pijn in mijn buik had.
Was een hele nare ervaring. Ondertussen ben ik ruim 37 weken zwanger en heb dit gelukkig niet meer mee gemaakt. Ik moet wel bekennen dat ik flink geschrokken ben en me sindsdien amper nog durf te bewegen en absoluut geen zware dingen meer til.
Dat laatste ook op advies van de gynacoloog.
Waar het nou precies door kwam weten ze niet en daar zoeken ze ook niet naar want ze willen ook niks op gang brengen.
Succes met je zwangerschap.

groetjes janneke

Hoi, hier heb je er een met veel ervaring. ben nu 27+3, heb al bloedverlies sinds week 9. In week 17 begonnen toch de alarmbelletjes te rinklene, want alhoewel elke dag maar een beetje bloedverlies hield het dus niet op.

Toen is er uiteindelijk een echo gemaakt en werd een voorliggende placenta, placenta previa geconstateerd. ook werd er een kweekje genomen en werd er chlamidia geconstateerd. twee redenen voor bloedverlies in de tweede helft van de zwangerschap.

Dring er dus op aan dat dit beide gecheckt wordt!!!!!!!!!!!

mijn bloedverlies hield bij week 24 op en ik dacht dat de placenta nu wel opgeschoven zou zijn.  Tijdens een weekeinde veel fietsen begon het bloeden weer, en een echio wees uit dat de placenta helaas nog steeds voorliggend is.

Dingen die je beter niet kunt doen met voorliggende placenta:
-sex
-hard fietsen ( zadel drukt tegen baarmoedermond aan). Ik heb nu een dameszadel voor de kleien afstanden, fietst heel irriteant maar het bloeden is weer gestopt)
-springen, rennen etc.
-proberen niet te veel harde buiken te krijgen: dus zo stressloos mogelijk leven.

verder werk ik gewoon elke dag en reis ik veel en dat kan allemaal prima, maar je moet gewoon goed op blijven letten, zeker als je zwangerschap verder gevorderd is kan het bloedverlies plotseling zo erg worden dat je plat moet, naar het ziekenhuis moet en eventueel kindje gehaald.

vorige week dinsdag was het bloeden opeens heel erg, en toen was het van: als het morgen niet minder wordt dan.... Ik heb toen vrijstelling gevraagd van één stuk op het programma waardoor de werkdruk wat minder werd. gelukkig werd het bloeden toen weer minder en ging min of meer weg.

een placenta previa is een serieuse zaak dus eis een onderzoek!!!! mijn vk's wilde er eerst ook niet aan omdat het vast nets zou zijn. mijn huisarts was erg kwaad en ook in het ziekenhuis zeiden ze: bij elk bloedverlies na de eerste drie maanden moet er gewoon meteen een echo etc gemaakt worden!

dus laat je niet afschepen. kijk maar naar mij: dat zogenaamde niets aan de hand bleek twee oorzaken te hebben. Als chlamidia niet behandelt wordt tijdens de zwangerschap kan het kindje tijdens de geboorte geinfecteerd worden!

succes en ook plezier met de zwangerschap!!!!!

groetjes v mm, 27+3

Terug
Bovenaan