Bloedverlies

A

Anoniem

Guest
Help! Toen ik gisterochtend naar de wc ging, bleef er op het toiletpapiertje een beetje een bruinig spulletje zitten. Later had ik dat niet meer, tot gisteravond, toen had ik het weer.
Vanmorgen had ik het eerst niet en toen wel en toen ik net naar de wc ging toen zat er weer wat in mn onderbroek.
Weet iemand wat dit is, toch niet het begin van een mk???? Voel me zo onzeker, weet echt niet wat ik moet doen. HELP!!

Marije

Je kunt helaas niets doen behalve afwachten. De kans dat het een miskraam is, is wel een stuk minder als je er geen buikpijn bij hebt. Ik heb t/m de 13e week heel vaak gekleurde afscheiding gehad. Het zegt helaas niet zoveel.

Groetjes, Marisa

Hey meid,

das vervelend en afwachten meer kan je niet doen. Zelf heb ik tot week 19 elke keer bloedverlies gehad en het gaat allemaal goed maar het geeft geen garantie. Zal voor je duimen dat alles goed is en probeer de moed er in te houden.

Veel sterkte gr Fruit Girl

Hoi Marije,

Ik heb tot de 11e week zeer heftige bloedingen gehad. Echter zonder kramp (wat een goed teken KAN zijn omdat je bij een miskraam vaak wel kramp hebt, geen garantie). Ons hummeltje bleef elke keer gewoon zitten en nu ben ik al een dikke 24 weken zwanger.

Bloed is nooit goed maar hoeft dus niet altijd te wijzen op een miskraam. Het kan ook een innestelingsbloeding zijn of je baarmoedermond kan beschadigd zijn. Die is nu extra goed doorbloed dus er hoeft niet veel te gebeuren om een bloedvaatje te laten knappen.

Mocht het aanhouden, dan zou ik gewoon de verloskundige bellen. Zij weet wel raad.

Succes,
Maike

Had vandaag toch een afspraak bij de verloskundige, die zei ook dat het niets hoefde te zijn, maar ik moet toch volgende week voor de zekerheid een echo laten maken. Ben nu 6w4d, dus kan het nu nog niet.

Heb ook geen buikpijn en de vk zei dat het dan vast goed zou zijn......

Maar het is toch heel spannend en ik weet allemaal niet wat ik moet denken. Afwachten tot volgende week dinsdag dus!!!

Groetjes Marije

Hoi Marije,

Ik heb ook bloedverlies (en trouwens ook buikpijn, maar niet tegelijk) gehad, en bij mij is alles goed gekomen: ik ben nu 40w2d zwanger, en wacht met spanning op de bevalling!

Het schijnt dat een kwart van de vrouwen bloed verliest tijdens het eerste trimester (ja, dat vertellen ze je niet van tevoren he?), en het hoeft niets te betekenen. Zolang het geen helderrood bloed is en je geen krampen hebt, probeer je niet teveel zorgen te maken - ik weet het: makkelijker gezegd dan gedaan! Ik heb me zelf erg veel zorgen gemaakt, en heb daardoor het eerste trimester flink laten verpesten - kon helemaal niet genieten.

Probeer vertrouwen in je lijf en je mini-babietje te hebben - de meeste zwangerschappen gaan namelijk gewoon GOED! Heel veel sterkte - ik hoop dat je volgende week op de echo een mooi kloppend hartje ziet!

~Hilde 40w2d en wachtende...

Terug
Bovenaan