bloedverlies???

Hallo allemaal,

Ik ben 12 weken zwanger van een tweeling. Vanaf gister heb ik een bloeding die eerst helderrood was en op dit moment een wat bruinige kleur heeft. Ook is de bloeding minder geworden. Na mijn ontdekking kon ik gelijk terecht bij de gynaecoloog en die heeft geconstateerd dat de baby's nog in leven zijn en dat mijn baarmoedermond gesloten is. Dit is natuurlijk op zich al een goed teken, maar ja zolang die bloeding aanhoudt blijf je natuurlijk onzeker. Zij heeft namelijk ook gezegd dat ondanks de positieve dingen dit toch een beginnende miskraam kan zijn. Weet iemand of die bruinige kleur van de bloeding een goed teken is? Alvast bedankt voor jullie reactie...

Groetjes Rossi46

Hoi,

Jeetje wat balen van je bloedverlies. Ik heb ervaring met bloedverlies, als allereerst zegt men dat bloedverlies nu één keer niet hoort in een zwangerschap. Toch heeft een heel hoog percentage daar wel mee te maken in een zwangerschap. Bij sommigen gaat de cyclus door, ook kan het komen door een voorliggende placenta. Toch blijft ook nog in heel veel gevallen de oorzaak onbekend...zo was het ook bij mij.

Ik ben nu 38wk en 2 dagen zwanger, dit is mijn 3e zwangerschap maar ik heb nog geen kindjes...de vorige 2 zijn miskramen geworden, mijn miskramen kwamen nooit spontaan op gang, geen druppeltje bloedverlies in die zwangerschappen.

In mijn huidige zwangerschap begon ik met 9 wk te vloeien....eerst een beetje..en direct die alarmbellen gaat dit mis??? Ik mocht toen ook direct voor een echo en alles leek goed, maar ja dat zijn momentopnamen zodra je naar huis rijdt ben je alweer onzeker. 2 Dagen later kreeg ik een ongelooflijke heftige bloeding, weer naar het ziekenhuis weer een echo en weer leek alles goed. Daarna ging het bloedverlies over in een menstruatieachtige bloeding, dit heeft bij mij geduurd tot wk 14, dus in  5 wk bloedverlies. Steeds echo's gehad en steeds bleek het met baby in orde te zijn.

Inmiddels ben ik 38 wk zwanger en dit is gewoon onze  BIKKEL.
Ik had zowel helder als bruin bloedverlies, bruin duidt vaak op oud bloed.
Het kan allemaal maar in de tijd dat ik bloedverlies had hield ik wel heel erg voor ogen dat het ook mis kan gaan.
Ik hoop dat je iets met mijn verhaal kunt en hopelijk krijg jij net als ik een happy end en kan je je babytjes over een half jaar in je armen sluiten.
Heel veel succes!

Liefs Biate

Hoi,

Ik heb in al mijn zwangerschappen bloedverlies gehad. (2 keer mk, 2 keer een "goede" zwangerschap) Pas bij de laatste ("goede")  zwangerschap bleek dat ik een gevoelige baarmoedermond en hals heb. En doordat dat gebied tijdens een zwangerschap beter doorbloed is kun je makkelijker iets beschadigen. Dat kan al van moeizame stoelgang, fietsen, sex  of andere dingen. Bloedverlies hoeft dus niet altijd iets ergs te betekenen.

Sterkte!
Groetjes, Cathy
mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

Hoi Rossi,

Ook ik heb bloedingen gehad in het begin van deze zwangerschap.
Ik heb voor hiervoor een miskraam gehad. Na de curretage ben ik meteen weer zwanger geworden.
Mijn eerste echo hadden wij zelf geregeld om te kijken of het echt waar was. Ik bleek toen 4 weken op weg te zijn.
Dag later kreeg ik een bloeding die vrij snel stopte. Toch dachten wij dat het niet goed was en we dachten dan ook weer aan een miskraam. Een kleine twee weken later kregen we een termijnecho. Toen zagen we een wormpje met een kloppend hartje. We waren toch nog zwanger!
Een dag later kreeg ik op het werk een heel heftige bloeding met stolsels en al. Het kwam er met straaltjes tegelijk uit! Wij zijn toen naar het ziekenhuis gesjeesd. We kregen weer een echo, wat bleek, ons kindje zat er nog! Daarna heb ik meerdere bloedingen gehad. Uiteindelijk was er een arts assistent die dacht dat ik een geknapt bloedvat in mijn baarmoeder had. Door het oprekken van de baarmoeder ging die steeds weer open waardoor er bloed in de baarmoeder kwam en er dan later als stolsels uitkwam. Daarnaast heb ik ook last van een gevoelige baarmoedermond.
Ik mag dan ook al vanaf het begin van de zwangerschap niet meer zwaar tillen en me heftig inspannen.
Bij mij zijn de bloedingen vanaf week 11 gestopt maar dat is dus ook omdat ik het toen al rustiger aan deed.

Het is inderdaad zo dat bloedingen tijdens een zwangerschap niet goed zijn maar ik vind het wel wat voorbarig van je dokter om te zeggen dat het tot een miskraam kan leiden. Zo maken ze je alleen maar bang. Bij mij zeiden ze dat het kindje er goed bij lag, het hartje klopte en hij was goed ingenesteld. Ook zaten mijn bloedingen onderin de baarmoeder terwijl mijn kleine bovenin lag. Hij had er dus geen last van. Ook zag de rest van het baarmoederslijmvlies er rustig uit en mijn placenta is goed aangelegd.
Ik weet niet of ze dat allemaal bij jou ook hebben nagekeken?
Krijg je nog een vervolgecho?
Daarnaast zeiden de doktoren dat als ik geen last had van krampen dat vaak (niet altijd!) een teken is, dat het geen miskraam is want daar heb je meestal wel erge buikpijnen bij.

Ik wens je heel veel succes en hoop voor je dat alles goedkomt.

Groetjes,
Maike
26w+1d zwanger van een gezond knulletje!

Terug
Bovenaan