Bloedverlies..

A

Anoniem

Guest
Heel stom, maar ik schrok me vanmiddag ff een ongeluk.
In mijn eerste zwangerschap verloor ik in week 5 wat bloed en dat bleek een innesteling te zijn en als het niet verder door zou bloeden was niets aan de hand.
En gelukkig ging daarna alles heel goed.

Nu ben ik 10 wk zwanger en vanmiddag verloor ik wat bloed. Echt knalrood ook, maar niet enorm veel ofzo. En als je op de wc zit lijkt het ook gelijk stukken meer te zijn.
Nou kan ik mij herrinneren als je moet niesen of hoesten of je hebt sex gehad  dat er een adertje kan springen dus ik hoop dat dat het is.
Omdat toen de vk zei als het niet verder bloed en je krijgt geen enorme  krampen is het niet erg maak ik me nog niet zo druk, maar toch zit het me niet lekker.
Voor zoiets wil ik ook niet gaan bellen.
Net ging ik weer ff naar het toilet en had wat rozig slijm, maar ga er maar vanuit dat dat nog van vanmiddag is. Het was echt haast niks, maar ik hou er niet zo van.

Wat denken jullie?

Gr, Monique

hoi,
bloedverlies hoort niet ook al hoor je het vaak om je heen het is iets wat niet normaal is,en dus altijd een reden om aan de bel te trekken zeker nu je 10 weken bent .
Ook ter geruststelling van jezelf gewoon bellen en het vertellen laat ze maar een echo maken om te kijken of het bloedverlies wel of niet van enige dreiging is.

Tuurlijk bloedverlies in combinatie met kramp is in de meeste situatie's foute boel,maar ook zonder kramp kan bloedverlies foute boel betekenen.
dus hoe dan ook gewoon morgen even contact opnemen ook al is het gestopt .

sterkte ermee groetjes yvonne

www.wonderdani.beebiesite.nl

Hallo

ik had ook 2 keer wat bloed verlies na het vrijen. Een keer rond 8 weken en een keer ron 13 weken.Eerst was het heldere bloed en laater  bruin( oud) bloed.  Ik schrok ook heel erg toen ik het zag. 2de keer is het ook niet gelijk gestop dus heb ik maar mijn gynekoloog gebeld, ze zij dat het normaal was en dat ik het moest afwachten en als ik ongerust ben kan ik als nog voor een echo komen.  6 uurtjes laater was het nog zelfde dus heb ik nog een keer gebeld en mocht meteen komen, ze hebben een echo gemaakt en alles was goed. Ze heb mij gezegd dat als ik geen heel pijnlijke buikkrampen heb hoef ik me geen zorgen maken.

Als je je zorgen maakt en will zeker weeten dat alles goed is bel ff na je verloskunde en overleg met haar. Een echo is zo gemaakt en jij ben meteen weer stuk rustiger.

In iederegeval veel suc6
Groetjes Boontje

Bloedverlies is altijd iets om aan de bel te trekken, zeker als het helderrood is!
Wil niet zeggen dat het mis is, soms heb je een heel gevoelige baarmoedermond, waarbij er gauw een adertje knapt. Dat komt bij heel veel vrouwen voor.
Maar omdat je dat niet kunt weten, altijd aan de bel trekken, want ook zonder buikkrampen kun je een miskraam krijgen.

En, Monique, hoe gaat het nu?
Is het bloedverlies gestopt?
Heb je de verloskundige al gebeld?

Ik duim voor je...

liefs Toetje

Ik heb vorige week bij 9 weken ook bloedverlies gehad. Maar dat was flink bruin bloed. Het begon 's nachts en ging de volgende ochtend door. Dus toen mocht ik gelijk naar het ziekenhuis komen.
Het tuinboontje (zoals het tijdelijk gedoopt is) zag er met anderhalve cm goed uit. Het hartje klopte flink en voor de rest zag alles er goed uit.
Dat was wel een enorme geruststelling. Ik heb toen nog wel een beetje bruine afscheiding gehouden. Ze kon verder ook neit vertellen waardoor het kon komen.

Ik heb geen erge krampen gehad. En ik ben nog steeds misselijk, dus het zit nog steeds goed.
Op 7 augustus heb ik nog een echo en dan gaan ze weer kijken of alles goed is.
Ik ga er maar vanuit dat het gewoon goed zit en dat het misschien een beetje oud bloed was ofzo wat nog "in de weg zat"ofzo.

Maar je schrikt er toch wel van hoor.
Gewoon een echo laten maken. Kan geen kwaad en je bent gerustgesteld en je weet waar je aan toe bent.

Sterkte!
Groetjes Gerrie.

Hoi Hoi!

Gistermorgen toch maar even de vk gebeld.
Ik had verder geen bloedverlies meer gehad, dus voelde me al wel iets zekerder.
De vk zei wel dat het heel goed is dat je dan altijd even belt, al is het alleen maar voor jezelf om je ff goed te voelen, maar je kan idd wat bloed verliezen als je zes hebt gehad, hard hebt geniest( zoals ik..kreeg er nl een steek van in mijn buik), en er kan gewoon zomaar een adertje springen als je baarmoedermond heel goed doorbloed is.
Als ik verder geen bloedverlies meer zou hebben en geen buikkrampen dan was er niets aan de hand. Dat gebeurde namelijk bij 8 van de 10 vrouwen! Vond ik best veel trouwens.
Verder heb ik dus geen bloed meer verloren dus ik ga er vanuit dat alles oke is.
Voel me nog steeds hartstikke zwanger!

Dankjewel voor jullie lieve reacties!
Liefs Monique

Hai Monique,

Ja zoiets vertelde de Vk in het ziekenhuis vorige week ook tegen mij ja. Het schijnt toch geregeld voor te komen hoor.

Maar heel goed voor je meis dat het goed gaat en dat je je nog lekker zwanger voelt. Das ook wel de bedoeling he??!
Fijn hoor.

Kun je nog steeds gezellig meezwangeren hierzo.
Is dit je eerste kindje? Ik ben zwanger van de 2e, heb al een zoontje van 3,5 jaar.
Ik hoop dat het buikje snel doorgroeit, dan kan ik er meer van genieten, want het zwanger zijn duurt al zo lang.
Maar heb wel weer zin in die spannende tijden!

Liefs Gerrie.

Terug
Bovenaan