Bloedverlies

Pffff, ik kreeg gisteren de schrik van mijn leven.

Al sinds donderdag heb ik mega veel last van bandenpijn.
Normaal bel ik niet zo snel, maar ik heb zelfs contact op genomen met de vk.
Helaas kon die er niks aan doen, maar ik moest het even aankijken.

Gistermorgen werd ik wakker met wat (oud) bloed in mijn broekje en ook met afvegen zat er bloed aan het papiertje.
Mijn eerste reactie was lichte paniek, bloed is in principe niet goed als je zwanger bent.
Gelukkig werd ik al snel weer rustig en heb ik weer contact opgenomen met de vk.
Ze dacht dat het niks te betekenen had, maar wilde voor mijn gemoedsrust wel even langs komen om naar het hartje te luisteren.
Onze uk heeft luid en duidelijk van zich laten horen
De hele dag door zat er wel iets bloed, maar het bleef bruining.
Nu heb ik eigenljik nergens last meer van.

Van de vk moet ik het goed in de gaten houden.
Zo lang het niet veel meer en helder rood wordt is er niks aan de hand.
Wel heb ik de mededeling gekregen om het even rustig aan te doen.

Jullie snappen wel dat ik best even geschrokken ben, maar ik zie dit als een signaal van mijn lichaam dat ik het nu echt rustiger aan moet gaan doen.

Liefs Mickey
21 w 6 d

Jeetje wat vervelend zeg. Ik heb het vorige zwangerschap gehad in het eerste trimester. Ook altijd oud bloed, waarschijnlijk een bloedvaatje geknapt. Uiteindelijk een gezonde zoon gekregen maar de angst slaat je om het hart. Gelukkig dat jullie meteen een duidelijk hartje konden horen. Waarschijnlijk betekent het helemaal niks en dat het oud bloed is, is een goed teken natuurlijk maar het even rustig aandoen kan helemaal geen kwaad. Ik zou dit op je werk ook aangeven als ik jou was. Hou je rustig en maak je er maar niet al te druk om.

Oei, Mickey, wat zullen jullie geschrokken zijn! Gelukkig was alles goed met de kleine.
Doe maar even lekker rustig aan! (Lukt dat een beetje?)

groetjes, Kaskes

Rustig aan doen...wat is dat????
Het valt wel heel erg tegen hoor.
Vandaag heb ik een gesprek gehad op mijn werk.
Deze week blijf ik nog lekker thuis om een een beetje bij te komen van de afgelopen dagen.
Vanaf volgende week ga ik mijn eigen uren weer werken.
Voor mij voorlopig even geen inval werk meer.

Ik voel me nu al een stuk beter.
Vooral het 's ochtends niks moeten werkt erg goed.

gelukkig dat je je weer beter voelt!\
en even uitrusten kan geen kwaad!!
maar ook dat moeilijk rustig aan kunnen doen, herken ik... doe meestal toch nog veel te veel... zucht!!

hou je taai

Hoi,

Lastig hè, rustig aan doen. Ik doe het al sinds de 12e week en nu pas denk ik: Ooo, fijn dat ik niet meer de hele dag hoef te werken. Kan me er eindelijk bij neerleggen.

Denk maar goed om jezelf, dat heb ik de vorige zwschap echt veel te weinig gedaan, maar nu doe ik het dubbel, haha!

Krijg je nog extra onderzoeken ivm dat bloedverlies en is het bloedverlies helemaal gestopt nu?

Succes! Kaskes

Ik ben sinds gisteren echt helemaal pijnvrij.
Na zaterdag/zondag heb ik ook geen bloedverlies meer gehad.
Het was niet zo dat ik vloeide, maar met afvegen en in het inlegkruisje zat af en toe wat rood/bruin.
Zolang ik geen bloed meer verlies wordt er niks gedaan, en heb ik 3 april de volgende contole bij de vk.
Maar als ik het niet vertrouw dan kan ik de vk altijd bellen.

Ik voel me nu ook weer stukken beter.
Gelukkig, want ik ben toch meer geschrokken dan dat ik eerst toe wilde geven.

Terug
Bovenaan