@Bloempje

Hoi ik ben vorig jaar bevallen van ons zoontje Sander. Ik heb voor een tijdje van de bevalling de TENS aan gehad. Ik had 4.5 cm toen de vk bij ons thuis kwam en ze stelde het voor, ik wilde perse geen pijnbestrijding, maar ze legde dit aan ons uit en het leek me wel wat. Ik heb de patches op mijn rug gekregen en heb en soort afstandsbedieningkje gekregen om zelf de TENS aan te zetten tijdens een wee. Ik vond het wel fijn dat ik soort van controle had over de wee, kon ik lekker op een knopje drukken en dan gaf ik die wee op z'n donder...hahaha. Of het echt heeft geholpen, misschien een beetje. Het was ook een beetje afleiding terwijl ik van thuis, in de auto, lift in het ziekenhuis in en eindelijk in het bevalcentrum in bad lag!

Baat het niet dan schaadt het niet, het is niet medsich zoals lachgas of een ruggenprik.

Denk dat je het moet ervaren...t'is lastig uit te leggen, ik zou het zeker wel weer gebruiken bij een volgende bevalling. Ook waar ik bij heb gezworen zijn de yoga ademhalingsoefeningen.

Succes

Hey basjes,

Bedankt!!! Ik heb m al in huis want ik ben nu 38 weken. We gaan m binnenkort maar eens even in elkaar zetten en kijken hoe die werkt. Ik hoop dat het helpt al is het alleen maar het idee dat je wat controle hebt...

We wachten dus af!

Hallo,

Sorry dat ik me ermee bemoei, maar heb ook nog een vraagje over de TENS. Basjes jij zegt dat je hem bij 4.5cm ontsluitning heb aangezet. Mijn verloskundige zegt als ik hem wil gebruiken ook echt vanaf het begin vanaf de eerste wee moet gebruiken. Wat is het nou?

Alvast bedankt!
Groetjes Girl89

Hi Girl89,

Tja mijn weeën begonnen s'middags thuis, ik wist niet echt of het the 'real deal' was, dus heb een beetje zelf thuis aangerommeld en de vk gebeld, die zij ook dat het heel goed kon zijn dat het zou doorzetten, en dat ik later nog eens moest bellen als ik niet meer door de weeën heen kon praten er 2-3 minuten tussen de weeën in zaten of als ik ongerust was of wilde dat ze kwam. Het begon als krampjes dus viel mee, later was het wat heftiger en ik was beetje in mezelf gekeerd en was zelf vergeten te bellen 22.00 belde de vk mij, of alles wel goed ging, toen waren de weeën wel aan het doorzetten voor dat ze bij ons thuis was en ze mij had getoucheerd, bleek ik al 4,5 te hebben. Ik had mij zelf helemaal niet verdiept in het TENS apparaat de vk kwam ermee, dat het misschien prettig zou zijn tijdens ritje naar zkh.

Of het dus echt vanaf het begin moet weet ik niet, ik had er baat bij vanaf 4,5, dus lijkt mij dat dit ook kan.

succes!

Terug
Bovenaan