@ Blondie75 en Smoontje

Ik heb aan jullie gedacht vandaag en ben benieuwd hoe jullie echo ging.

@Blondie75, in ons 'lijstje' stond dat jullie vandaag je termijnecho hadden. Wat is dat precies en is dat anders dan een 'gewone echo'? Een termijnecho kennen ze hier volgens mij niet.
xxx

Ja vandaag echo gehad. Termijnecho dan bepalen ze de termijn, oftewel hoe ver je precies bent. Ik ben 1 dag opgeschoven en zou nu 30 juni uitgerekend zijn. Maar dat geloof ik allemaal wel. Hartje klopte en groei was goed.

Alleen was de echo (nog) niet helemaal goed. Waar de navelstreng de buikwand in gaat, daar leek de middenbuik op de echo niet goed dicht te zitten. Tegelijkertijd kunnen ze dat nu nog niet heel goed zien, dus komende weken blijft het nog spannend. Moet iig met 13wk dicht zitten, anders is het niet goed en gaan ze verder onderzoek doen. Ze zeiden dat dit vaker voorkomt en dat bij 9 op de 10 gevallen het weer goed komt, maar ik heb het niet zo op statistieken. Wel ga ik uit van het positieve, want anders worden het wel drie heel zware weken. Nog even spannend dus.

Mijn echo was Door bloedverlies vorige week al. Maar die was gelukkig goed! Wel bij de verloskundige geweest vandaag voor de intake. Niets bijzonders. Op naar de echo op 23dec. Een leuk kerstcadeau :)

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie update! Goed om te lezen dat jullie kindjes op schema liggen! Dat is een hele geruststelling!

@Blondie75: Dat blijft dus spannend. Hopenlijk is alles gewoon goed en is het de gevoeligheid van het echoapparaat dat niet altijd mee wil werken. Daar hebben wij ook ervaring mee. Bij onze vorige zwangerschap hadden we 2 echo's: eentje zei: I am a BOY! De andere zei: I am a GIRL! De techniek staat niet altijd voor niets!

Wij mogen vanmiddag naar de midwifes. Eens zien hoe dat gaat.

Groetjes!

Terug
Bovenaan