@Blondie75

I'm back!
Deze keer in augustus 2014 ;) Héél pril dus nog...
We moesten normaal één cyclus wachten, ik dacht dat ik de periode rond m'n eisprong ontweken had, maar blijkbaar dus niet...
Moet nu wel Utrogestan nemen, maar ik ben er eigenlijk niet zo aan, ik laat het liever z'n natuurlijke gang gaan.
3e keer in 5 maanden tijd, hopelijks 3e keer goeie keer!

Hoe is het met jou?

Oh wat super! Wat even mooi nieuws, ik ben super blij voor jullie. En wie weet inderdaad drie x scheepsrecht, daar gaan we voor!
Wel weer spannend zeker dat je weer door die eerste weken heen moet, ik vind het knap van je. Je lijkt me een hele sterke dame.
Weetniet wat Utrogestan is, maar klinkt erg chemisch. Waar is dat voor?

Hier alles goed. Hebben vanochtend weer echo gehad en alles was goed! Waar ze vorige week nog onregelmatigheden bij de navelstreng waar die de buik in gaat zagen, zag ze vanochtend niks! Zit nog in te dalen van het goede nieuws, want had ook al beetje rekening mee gehouden dat er een kans in zat dat het niet goed zou zijn. Dus nu nog even wachten op de uitslag van de NIPT test (bloed test op chromosomen afwijking) en dan ga ik er toch maar in geloven!

Dus nu ook nog goed nieuws van jou, kan mijn dag helemaal niet meer stuk! Ga je meekletsen bij augustus, dan houd ik je daar in de gaten ;-))

Eigenlijk heb ik er een vreemd gevoel bij. Het dringt nog niet helemaal door ofwel scherm ik mezelf wat af. Ik probeer er niet teveel aan te denken.
Beetje jammer dat dat 'Jippie' gevoel van de eerste zwangerschap er niet meer is.
'k Vind het wel zotjes dat het telkens zo snel gaat.
Utrogestan wordt gegeven wanneer er een tekort is aan progesteron, bij mij geeft ze het waarschijnlijk preventief. Maar kga het er morgen nog eens over spreken met mijn gyn. 'k Ben niet zo aan al die medicatie.

Goh, amai wat spannend zeg heel die periode. Vroeger dacht ik nooit dat een zwangerschap zo ingewikkeld kon zijn. Probleem is ook dat ze nu al zoveel kunnen zien en onderzoeken, da je voor het minste ongerust kunt zijn. Blij dat alles goed is :) Hoever ben je nu?

Ja, ik vind het ook wel jammer dat de naïviteit er vanaf is. Kan zo genieten als ik dat soms zie bij andere meiden die voor het eerst zwanger zijn en ergens zou ik willen dat ik dat ook weer had. Maar tegelijkertijd kunnen wij wel makkelijk zwanger worden, daar hebben ook zoveel dames moeite mee tegenwoordig, dus denk ik moet ik mijn mond weer houden...

Progesteron lijkt me wel iets wat je nodig hebt nu in deze fase toch? En preventief kan geen kwaad. Ik slik preventief kinderparacetamol voor een betere doorbloeding, maar zou in principe ook niet hoeven. Mijn moto is als er geen mogelijke schadelijke bijwerkingen zijn, dan prima en wil ik graag de natuur een handje helpen als het kan. Heb mijn vorige zwangerschap het ook geslikt en heb een kerngezonde zoon. Maar navragen kan geen kwaad en in principe moet je altijd je gevoel volgen.

Helemaal eens wat je zegt. Zei vanochtend ook nog tegen mijn vriend dat als we de echo vorige week niet hadden gehad maar een week later, dan hadden ze niks gezien. Nu hebben we een behoorlijke pittige week achter de rug. Ze kunnen zoveel zien tegenwoordig, wat in principe goed is en waar ik volledig achter sta, maar ik heb nu de downside daarvan ervaren. Ben nu 11w1d, ze hebben me een dag verder gezet. Zou nu 30 juni uitgerekend zijn. En jij? Heb je eerste echo al gepland staan?

Je hebt inderdaad wel gelijk. Ik moet het positief zien. Maar ik voel me ook totaal niet zwanger, 'k heb er niet zo'n goed gevoel bij want ik heb voorlopig niets van symptomen.
Ik probeer me er niet druk in te maken, want mss staan er me nog 8 maanden te wachten en als ik telkens voor 'het minste' zal moeten piekeren is dit niet leuk hè.

Ik moet nu ook Aspirine nemen, heeft waarschijnlijk ook met doorbloeding te maken. Ik heb een hekel aan medicatie, maar durf het toch niet laten want "stel dat het toch werkt..."

Bijna 12 weken jij, wat super! :)
Het zou rond 15 augustus zijn van mij. Eerste echo zal binnen 2 à 3 weken zijn. Hopelijks geraak ik deze keer zover. Voorlopig enkel echo's gehad van lege baarmoeder.

Ik had de eerste weken ook nagenoeg geen symptomen, maar werd op een gegeven moment allen heel erg moe. Pas veel later werden mijn borsten gevoelig, en volgens mijn gynaecoloog komt dat over het algemeen ook pas rond de 8 weken opzetten. Dus laat je niet leiden door de symptomen, hoe fijn dat soms ook is ter bevestiging.
En ik hoop zeker met je mee dat je nu geen lege baarmoeder zult zien bij de echo. Drie x is scheepsrecht.

Terug
Bovenaan