@Blossom

ha blossom,

Ik ben van het novemberforum en ik volg jullie als septemberforum aangezien het hier echt bruist van gezelligheid. Ik zag dat je gereageerd had bij het oktoberforum vannacht om half vier... Ik wilde je even een hart onder de riem steken!

Dat zal me het nachtje wel geweest zijn...
Sterkte met het wachten meid!

liefs Indie

Hoi Indie,

Nou dat is erg lief van je! Ach, die slapeloze nachten die horen erbij hoor! Ik had toen al van 23.00 - 3.00 uur geslapen dus dat vond ik zelf best aardig ;-)

Maar de laatste paar weken zijn niet echt geweldig voor je nachtrust, hoewel ik er op een vreemde manier ook aan wen. En ik lig 's morgens vaak tot 10.00-11.00 uur in bed hoor... Dus ik pak mijn uurtjes wel, maar erg versnipperd!

Hoe ver ben jij inmiddels en gaat alles goed?

Zal ook nog even een update geven, vandaag weer op controle geweest bij de gyneacoloog. Alles was ongeveer gelijk gebleven met vorige week, dus mijn bloeddruk stijgt niet enorm door en mijn bloedwaarden zijn ook goed (genoeg). Het is logisch dat je lichaam het op het laatst wat zwaarder krijgt.

Ik heb zelf sterk het idee dat ik gewoon een grensgeval ben met mijn bloeddruk (onderdruk van rond de 90-95) en daarom nemen ze geen risico en krijg je al die controles (en wordt dus alles bekeken en gemeten), maar zijn dit geen buitensporige dingen voor hoogzwangere vrouwen. Dus als je bloeddruk wat lager is, kan het zijn dat je ook een spoortje eiwit in je urine hebt, je nierfunctie ietwat terugloopt, etc. maar dat niet eens merkt omdat 't niet gecontroleerd wordt. Maar dat was even mijn filosofie na vandaag.

Hoe nu verder? Ze laten me niet langer doorlopen dan 41 weken, wat a.s. woensdag is. Dus ik moet nu 24 uur urine verzamelen, morgen wegbrengen en dan zaterdag WEER voor dezelfde controles terug. Dan gaan ze bekijken of er noodzaak is tot snel (zondag) inleiden of dat ze het nog een paar dagen uitstellen, tot ik 41 weken ben.

Ik heb zelf het idee dat er echt nog helemaal niets gebeurt momenteel daar beneden en ik vermoed dat er geen noodzaak zal zijn tot snel inleiden, dus dat ik nog een kleine week voor me heb liggen. Ik hoop eigenlijk gewoon maar 1 ding: dat de bevalling een dezer dagen vanzelf in gang gezet wordt. Dat lijkt me toch wat relaxter dan ingeleid worden (al is het maar om niet aan het infuus te hoeven).

Maar ja, ik realiseer me ook dat het nu gewoon afwachten is hoe alles loopt en dat ik niets anders kan dan me er maar aan overgeven. Maar 't zou zo fijn zijn als de kleine vannacht bedenkt dat 't mooi geweest is zo...

Nou, ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Blossom

He Blossom,

Fijn dat je weer controle gehad hebt! Toch een goed gevoel dat dat goed in de gaten gehouden wordt.

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt met die controles: ik heb de afgelopen weken heen en weer gependelt tussen gyn en verloskundige. Laatste keer dat mijn bloeddruk gemeten is is vorige week maandag, die was toen 130/85. Ik heb de hele zwangerschap een onderdruk van 65/70 gehad, dus ik vond t aan de hoge kant. Verloskundige vond van niet. Van de week bij de gyn is er niet eens gemeten wat m'n bloeddruk was. Vind ik dan toch vreemd eigenlijk.. Maar goed, ik voel me verder niet ziekig ofzo, dus ik ga ervan uit dat dat verder goed is.

Als ik t goed begrijp hebben ze dus nog niet gecheckt of de baarmoedermond al verstreken was of dat je ontsluiting had? Balen, dan had je toch net wat meer geweten..

Het is fijn te weten dat je binnen nu en 5 dagen toch echt met bevallen gaat beginnen, maar die 5 dagen kunnen nog heel lang lijken he?! Ik hoop voor je dat het spontaan begint, maar als je toch ingeleid wordt: dat is ook te doen hoor! Vorige zwangerschap ben ik aan infuus bevallen met wee-opwekkers en het was echt prima te doen. Ik wilde niet eens heen en weer lopen, ik wilde alleen maar liggen en dat ging daar prima :) Heb geen weeen-storm gehad en kon het goed opvangen. Het belangrijkste is en blijft dat je je overgeeft aan de situatie. Laat t maar komen zoals het komt, dan ben je het meest ontspannen. Maar ja, that's easier said than done, dat begrijp ik dan ook wel weer..

Ik zit hier ook te balen dat t nog niet begonnen is, af en toe word ik er echt zo strontchagerijnig van. Maar nog héél even geduld hebben..

Meis, sterkte nog even met de laatste loodjes!!

Liefs

Hey Blossom!

Schiet niet op he meid!!
Laten we hopen dat het woensdag gaat gebeuren. Ik weet echt zoooooo p[recies hoe je je voelt he! Heb het al vaker gezegd. Maaarrrrr er is nog hoop!! Die kleine van mij is met precies 41 weken geboren zoals je weet.

Ik wil je ff een hart onder de riem steken. Laat het los..... zet het van je af! Ga er gewoon van uit dat je ingeleid word. Ik bedoel..... woensdag.... is nog maar een paar dagen.

Die paar dagen red je het ook nog wel!

Liefs

Hey Blossom,
Wat fijn dat de controle weer goed was! Ook prettig lijkt me dat ze je goed in de gaten houden. Ook al lijkt het me wel pittig dat je 24uur urine moet verzamelen en dan zaterdag weer heen moet..
Dus ze hebben geen inwendig onderzoek gedaan? heb je er nog om gevraagd?

Je weet iig dat je niet langer woensdag hoeft te wachten... Dus volgende week heb je eindelijk je kleintje in je armen :D Ik duim natuurlijk heel hard met je mee dat de bevalling nog spontaan gaat beginnen, wat zeker weten nog kan!!!

Wat duurt het wachten zo lang he... het lijkt wel eindeloos te duren...

Nou meid, Sterkte&Succes met alles! En ik hou je berichtjes in de gaten ;)
Liefs

Hallo lieve allemaal,

Ik heb me nu ook ingesteld op woensdag hoor, ik heb namelijk echt totaal niet het idee dat er iets 'going on' is daar beneden. Dus volgens mij wordt het gewoon ergens volgende week inleiden. En als het uit zichzelf eerder komt, dan is dat alleen maar een zegen.

@mama-van-w: fijn dat jij goede ervaringen hebt met inleiden, je hoort er zulke wisselende berichten over. Een van mijn zussen is bij de oudste ook ingeleid en gaf ook aan dat 't goed te doen is, maar dat ze zelf vindt dat 'de natuur wat barmhartiger te werk gaat dan zo'n infuus'. Hahaha... mooi gezegd he? Maar goed, ik merk dat ik op de een of andere rare manier mijn verwachtingen helemaal heb laten varen. Ik vind het haast zelfs een gek idee dat ik ECHT hoogzwanger ben en er binnenkort een kleintje komt, alsof het een droom is ofzo. Ben ook helemaal niet meer bezig met 'tuttelen op de babykamer' ofzo, het is gewoon klaar daar, dus ik hoef er niets meer te doen (behalve af en toe in de la van de commode ruiken aan de zwitsal geurbuiltjes)...

Nou verder heb ik inderdaad gevraagd of ze konden kijken hoever mijn baarmoedermond al aan het verstrijken was en wanneer ze bijv. strippen, maar de arts-assistent gaf aan dat het 'weten' of de baarmoedermond nog staat, of dat je bijv. al 1 cm ontsluiting hebt, niet zoveel zegt. Sommige vrouwen lopen weken met een cm ontsluiting rond en ook andersom kan: als je baarmoedermond nog staat, kan dat ook zo in een half uur verstrijken als de tijd daarvoor rijp is. Dus eigenlijk gaf hij aan dat je met die info niet verder geholpen bent. Ik denk eigenlijk dat ze wellicht zaterdag wel even gaan kijken of als ik daadwerkelijk ingeleid gaan worden. Ik neem aan dat ze dan wel even willen weten van waaruit we gaan starten.

En wat strippen betreft zei hij dat dat maar in een paar gevallen leidt tot de daadwerkelijke bevalling en dat hij me er waarschijnlijk vooral buikpijn en een slechte nachtrust mee zou bezorgen. Plus het risico van het voortijdig breken van de vliezen. Hij was daar dus niet zo'n voorstander van. Ik heb het erbij gelaten, als ik niets aan die info heb, waarom zou ik het dan laten doen. Heb er ook rust mee nu. Ik ben ook 'nog maar' 40+2!

Ach, en dat urine verzamelen, ik heb destijds meegedaan met Moeders voor Moeders, ben dus aardig bedreven inmiddels ;-) Heb mijn eerste container al vol hoor... hahahaha! Manlief zei dat ie ook wel wat wou doneren... hahahaha....

Schat, het komt wel goed!

Ik had de op een donderdag afspraak bij gyn, en die zei dat het em niet zou worden omdat niks geen ontsluiting was en niks was verstreken, Diezelfde nacht is het begonnen. Is een kwestie van wanneer jouw kindje zin heeft om te komen hihi.

Uiterlijk woensdag word je ingeleid.... dat is een mooi vooruitzicht toch?

Ik weet dat het moeilijk is maar probeer nog maar goed uit te rusten. Dit heb je echt nodig voor de bevalling. Ik was compleet uitgerust, en waarschijnlijk heeft me dat ook al heel veel geholpen bij de bevalling!

liefs

Hmmm dat moet wel aardig lukken geloof ik, dat uitrusten. Vannacht redelijk goed geslapen, vanmorgen van 9.00 - 11.00 uur weer in slaap gevallen op de bank, vanmiddag nog maar even een dutje gedaan van 14.00 - 15.30 uur ;-) Ik schaam me er bijna voor....

Maar ja, ik pak nu maar wat ik pakken kan!

x

Terug
Bovenaan