Blozen.....

Hoi Dames,

Misschien niet zo leuk voor Jordy, maar o zo schattig om te zien! Gister heb ik Jordy voor het eerst zien blozen.

Hij viel, echt heel lachwekkend om te zien zo lomp, deed zich ook geen pijn, dus mijn zusje en ik schoten in de lach. Waarop hij niet meer wist of hij moest lachen of huilen. We moesten van dat gezicht zelfs nog harder lachen en waarrempel Jordy begon te blozen.

Ik heb er verder nooit bij stil gestaan, maar doen meer kindjes dit? Is dit dan ook gelijk weer een nieuwe fase?

Vind trouwens dat hij de laatste tijd al heel erg gegroeid is met alles eigenlijk. Kan er zelfs hele verhalen mee vertellen. Of ja die krijg ik te horen.
Het politie agentje spelen hoeft steeds minder, al heeft hij natuurlijk zijn nukken nog. Begin het een steeds leukere leeftijd te vinden....

Gr

Hoihoi,

Wat schattig!!! Norah bloost nog niet, maar ze krijgt wel in de gaten dat je om sommige dingen uitgelachen kan worden. Een van de leidsters op het kinderdagverblijf had namelijk een aantal damestassen meegenomen, waar de meiden mee konden spelen. Norah had een burberrytas eruit gepikt, je weet wel, met zo'n ruitje, beetje een kaktas (sorry als ik nu iemand beledig...). Ze stapte er heel trots mee rond en twee leidsters begonnen te lachen. Norah wist niet hoe snel ze de tas af moest doen en ze ging er gauw twee meter vandaan staan...! Toen de leidster vroeg of ze met die tas aan het spelen was, zei ze "nee hoor!"

Dit verhaal vertelden de leidsters tegen ons, maar het had zoveel indruk gemaakt dat Norah het uit zichzelf thuis ook nog eens vertelde. Ze had heel goed doorgehad dat het niet 'cool' was en dat ze een beetje uitgelachen werd (niet kwaad bedoeld uiteraard).

Dat soort ingewikkelde gevoelens van schaamte kan ze nu blijkbaar ook hebben, net als Jordy, die dus bloost!

Groetjes,
Jamie

Hoi,

Wat schattig zeg.. Hier blozen ze eigenlijk allemaal niet snel.
Denk niet dat het een fase is, de een heeft dat de ander niet!!
Maar idd wat groeien ze hard op het moment.

Gr MJ

Laura kan ook ineens vertellen wat ze op de creche allemaal gedaan heeft, dat kon ze eerst niet. Ook kan ze 's avonds aan papa vertellen waar we overdag 'wees' zijn: eendjes wees, winkel wees, buite peelt.

Ook zegt ze soms stomme mama, dan zeg ik wat zeg jij daar? Antwoord: dapje (grapje).

Wat minder leuk is is dat ze allerlei beesten ineens eng vindt, hondje niet leuk! en dan kruipt ze achter mij weg. Ook vliegjes, torretjes en andere creepy crawlies zijn niet leuk.

Schaamte heb ik nog niet gezien, wat maf als je er bij nadenkt dat je zoiets dus ook moet 'leren'.

Terug
Bovenaan