BMF en spugen?

Ha meiden,

Heb even een vraagje over BMF. Ben benieuwd of jullie er ervaring mee hebben? Jasmijn spuugt namelijk nooit, maar sinds we begonnen zijn met het toevoegen van BMF heeft ze er al twee voedingen uitgegooid.

De eerste keer was maandag, maar dat was op de dag van de vaccinatie en toen had ze verhoging en was ze niet in haar hummetje. Dus dat leek me een logische verklaring voor het spugen.

De tweede keer was zojuist. Weer kwam alles eruit. Volgens mij zijn het nu geen naweeën meer van de vaccinatie.

We hebben het idee dat de BMF haar zwaar valt. Het viel Patrice ook al op tijdens de eerste voeding vanmorgenvroeg.

En ja, als ze de voedingen er weer uitgooit lijkt mij dat het tegengestelde effect wordt bereikt.
Misschien moet ik het even aankijken hoor, maar ik maak me meteen zorgen!

Maar, iemand ervaringen?

Liefs, Marieke

Hmm Gabriël heeft iets meer dan anderhalve maand BMF gehad, al vanaf zijn geboorte, of nou ja vanaf dat hij ook echt voeding kreeg. In het ziekenhuis kreeg hij het met elke voeding, thuis 2 keer per dag.
Hij gaf wel af en toe een beetje terug, maar dat was dan vooral omdat hij heel druk was tijdens het drinken. Verder heeft hij alleen meer gespuugd na het aan de borst drinken (ook door drukte van hem en verslikken etc) en als ik hem volledig kunstvoeding geef lijkt hij ook meer te spugen.
Per hoeveel melk geef jij de BMF? Ik deed 1 zakje op 50-80 ml (50 bij thuiskomst, 80 bij stoppen met toevoegen). Je moet naar het schijnt 1 zakje per 50 ml, maar ik heb ook maar 1 zakje bij de 80 toegevoegd)
Ik moet wel zeggen dat Gabriël toen hij voeding met BMF kreeg nog echt wel 8-10 voedingen per dag kreeg. Misschien zou je naar 8 voedingen moeten gaan? Wat natuurlijk lastig is als Jasmijn zelf maar 5-6 keer om voeding vraagt...

Meer weet ik ook even niet te verzinnen, maar ik hoor dat het snel beter gaat!

Veel liefs en dikke knuffels,
Marieke

Thanx! Ik denk eigenlijk toch dat het spugen nog een nawerking van de vaccinatie is. Sowieso is ze vandaag niet in haar hummetje (net als mama...).
Ik houd het wel even in de gaten en als ze blijft spugen dan neem ik wel contact op met de logopediste. Gelukkig is het vandaag tot nu toe bij die ene keer gebleven.
Ik geef nu 5 keer 100 cc, maar dat drinkt ze lang niet op. Vandaag kom ik denk ik uit op 6 voedingen.
Wij moeten inderdaad per 50 cc een zakje toevoegen, dus per voeding zijn dat 2 zakjes. En bij elke voeding moeten we dat doen.
Ik ben benieuwd of ze er goed van gaat groeien. Ik hoop het maar want die sonde hangt als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Terwijl daar niet over gesproken is hoor,maar dat zijn mijn eigen spookgedachten.

Nou ja, we worstelen maar even verder... Morgen weer een nieuwe dag en hopelijk een betere!

Veel liefs en dikke knuffels terug!

Herkenbaar hoor! Ik dacht toen Gabriël net thuis was ook steeds, oh jee als hij die 60 ml maar opdrinkt steeds en dan half in paniek als dat niet zo was...

Als ze het wel allemaal op drinkt zal ze wel als een speer gaan hoor ;-)
Veel succes en ik hoop ook dat het gewoon nasleep is :)

Liefs!

Breast Milkk Fortifier. Het is eigenlijk een caloriebommetje, een soort poeder dat je aan de moedermelk toevoegt.
Jasmijn was niet hard genoeg gegroeid, dus nu moeten we dit voorlopig toevoegen. Het voelt een beetje als Hans en Grietje. Ik in de rol van grootmoeder die haar (klein)kind vetmest, haha!
Ik ben erg benieuwd of dit gaat werken. Ik ga gewoon elke maandag naar het cb om haar te wegen.

Xxxx

Ik wist niet dat dat ook bestond. Ze verzinnen toch een hoop he. Als het maar werkt.

Zet hem op Jasmijntje :) lekker groeien meis.
Ik ben benieuwd hoeveel ze maandag weegt na al die caloriebommetjes.

Liefs banka

Terug
Bovenaan