BMI

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

In een ander topic(boos en  verdrietig)  las ik iets over BMI en niet thuis mogen bevallen.
Wie kan me vertellen waar deze richtlijnen beschreven staan?

Zelf ben ik op het moment 38 weken zwanger en sinds een week of 2 ook flink boven de 120kg en bij mij hebben de vk's nog niets gezegd over verplicht in het ziekenhuis bevallen. Wel heb ik -door alle verhalen op internet- zelf een bed geregeld bij het kruiswerk, zodat ik beneden kan bevallen. Dan ben ik dat gezeur tenminste voor.

Maar je leest er verder niks over in de boekjes die je van de verloskundige mee krijgt.

Groetjes Saskia mv Huub, Jelle en 38w2d zwanger

hoi dit zijn de richtlijnen.

bij een bmi boven de 30
dus personen boven de 100 kg.

in de cao van de ambulanceverpleging staat dat ze mensen met dus een gewicht boven de 100 kg niet meer de trap af mogen tillen.

lig je boven te bevallen en je moet naar het ziekenhuis en je kunt niet zelfstanding de trap afkomen.
wordt de brandweer gebeld en ga je via je slaapkamerraam op de ladder na beneden.
Duurt dan wel 15 tot 25 min langer.
in geval van leven en dood ga je altijd de trap af met de ambulance.

je kunt dit voor zijn   op moment dat je moet gaan persen bij bv 9 cm onsluiting( of eerder)  dat je beneden een bedje heb staan volgens kraamzorg voorschiften dan kun je gewoon thuis bevallen.

want het gaat echt allleen om de trap naar beneden.

groetjes Barbra en veel succes met de thuisbevalling

Terug
Bovenaan