BMR prik, hoe waren de dagen erna?

<p>Mijn zoontje is 14 maanden en binnenkort staat de eerste BMR prik op het programma. Nu heeft hij na de DKTP+ Pneumokokken prik zich de eerste 2x zeker 1-2 dagen niet fit gevoeld (koorts, huilerig etc) en de 3e x in mindere mate, en daarom had ik dus gevraagd om een afspraak op vrijdagmiddag (zodat we niet teveel werkdagen hoeven op te offeren voor een kind dat niet fit is, want door al het corona gebeuren zijn we er al meer dan zat kwijtgeraakt). Maar de afspraak kon niet doorgaan en is nu verplaatst naar een woensdag, en ik vraag me dus af of ik hem dus alvast af moet melden voor de kinderopvang de dag (of dagen?) erna en zelf vrij moet regelen, of dat de BMR prik bij jullie milder verliep dan de DKTP+ (en dan alleen als het echt nodig blijkt toch thuisblijven). <br />Wij twijfelen niet over wel of niet prikken, hij gaat de prik sowieso krijgen. Het gaat me echt alleen om het praktische aspect van de dagen erna en ik ben dus benieuwd naar ervaringen van na de BMR prik ten opzichte van de DKTP+ en hoe jullie dat hebben geregeld met betrekking tot kinderopvang en werk.</p>
 
Ha Elsiejoy, ik herinner me bij mijn zoontje dat de grieperige klachten pas een aantal dagen later begonnen bij deze vaccinatie. Misschien dat je dan met woensdag juist net geluk hebt, ik hoop het voor je! Mijn zoontje was niet erg ziek, maar had de andere keren ook weinig last moet ik zeggen. Ik kan me voorstellen dat met een beetje verhoging die duidelijk te herleiden is naar de vaccinatie hij gewoon naar kdv moet kunnen, als hij zich goed genoeg voelt. Succes, hopelijk komt het net goed uit, het is een gedoe zo het afgelopen jaar steeds met de zieke kindjes..
 
Mijn dochters werden beide na 10-14 dagen na de prik ziek (met hoge koorts en andere klachten). Dit hoort volgens mij ook bij deze vaccinatie. Dat ze er pas 2 weken later last van krijgen. Ik verwacht dat jo
 
Ik verwacht dat jouw zoontje daarom de dag erna ook nog niet ziek zal zijn.Van alle eerdere prikken hadden mijn dochters idd 1-2 dagen erna verhoging en waren hangerig.Sorry voor de reactie verspreid over meerdere berichten. De site doet heel raar..
 
Onze dochter was bij de eerste prikken vooral moe, af en toe koorts. Niet noemenswaardig. Maar, zo zei iedereen (inclusief cb) van de 14 maanden prik worden ze echt ziek! Hebben zelfs de prik verplaatst omdat het in de vakantie was. Nou goed, prik gezet. Niks geen last. Geen koorts, helemaal blij. Goed eten en slapen. Dus ja.. lastig te zeggen. Denk toch dat elk kindje er anders op reageert. Ik zou persoonlijk niet alvast de kdv afzeggen. Evt back up regelen qua oppas? Als het lastig is je werk last minute af te bellen. Misschien is er wel niks aan de hand. 
 
Hier was die 14 maanden prik juist de enige waar mijn beide dochters totaal geen last van hadden!! Alle andere prikken idd de dagen erna huilerig en koorts, en iedereen waarschuwde voor de 14 maanden prik. Maar daar zijn ze zonder koorts en huilbuien uitgekomen, allebei!

Je weet het toch niet... hopelijk valt het bij jou ook gewoon mee. Het is in ieder geval de laatste prik totdat ze 4 jaar zijn dus dat is fijn. Het schijnt dat ze 1 a 2 weken later ook nog last kunnen hebben van de 14 maanden prik, maar dat heb ik hier dus nooit gemerkt.
 
Wij hebben ons ook op het ergste voorbereid nav de vorige prikken, maar zoals m’n voorganger zegt helemaal niets van gemerkt!
 
Terug
Bovenaan