bmr prik verkeerd gepland op CB

A

Anoniem

Guest
Ik moest werken, dus ging mijn man vanochtend met onze dochter naar het CB voor de prik. Ik voelde me er al rot over. Bel ik naar huis, blijkt dat ze pas over een maand op controle had moeten komen en ook voor de prik! Bij ons CB is er een vrijwilligster die de kinderen vooraf weegt en meet en de afspraken maakt. Had ze vorige keer dus verkeerd gepland. Schrok er wel een beetje van. Stel je voor dat ze niet hadden opgemerkt dat ze jonger is dan had ze hem misschien veel te vroeg gekregen. Ze zullen hem vast niet voor niks pas na 14 maanden geven. Ik weet dat iedereen een fout kan maken, maar als het om je kind gaat komt het hard aan!
Voor ons komt het eigenlijk heel goed uit omdat we maandag op vakantie gaan. Ze moest ook een hele 14 maanden test controle doen. Dat hebben ze alvast gedaan. Alles was al okee, dus dat is wel fijn.

Groetjes Belle

weet je, ik las gisteren je andere bericht over de BMR prik met 13 maanden en toen begreep ik het al niet helemaal. Bij ons staat hij   nl gepland met 14 maanden. Mijn dochterje is op 6 juni 14 maanden en moet op 10 juni die prik halen. Ik begon even te twijfelen en heb het gisteravond nagekeken in haar boekje van het cb, maar het is inderdaad met 14 maanden. Vervelend dat ze zo'n fout maken met jouw kindje! Maar heb je van het cb niet zo'n folder gekregen waar precies in staat wanneer ze welke prik krijgen? Dan kun je het zelf ook in de gaten houden en zal het niet weer verkeerd gaan. Nou, volgende maand dus nog maar een keertje die kant op met je kleine!

Inderdaad, ik had het ook zelf kunnen controleren. Goed dat je dat zegt. Ik werk nog fulltime en heb daar echt geen tijd voor, maar ik zie nu in dat ik dat gewoon MOET doen! Gelukkig ga ik na de zomervakantie (17 augustus) parttime werken. Heb er nu al zin in.

He,
kan me voorstellen dat als je fulltime werkt je weleens wat over het hoofd ziet of geen tijd hebt om het in de gaten te houden. Ik werk maar 2 dagen dus dat scheelt. Wel lekker dat je   na de zomer parttime gaat werken zeg, wat een verschil zal dat zijn! Hoop dat partime werken je goed zal bevallen.

Groetjes!

mijn dochter is precies 14 mnd oud en het is uitgesteld bij haar omdat ze al zo lang verkouden is en loop oortjes heeft (heef tmet 8 mnd buisjes gehad zat tegen een hersenvliesontsteking aan wat tijdens het plaasten van de buisjes is ontdenkt.
mijn arts zei nee we doen het niet, deze rik met 14 mn dis wat erger dus dan moet het eerst over zijn, supr zat ze zo met ons weer meedenken.

Hoi hoi,

Ik weet niet of het heel erg verkeerd kan als ze de prik iets te vroeg krijgen. Onze Cas werd 14 maanden in onze vakantie. Eerst wilde ze de prik ervoor geven maar de arts van de het cb zei dat we het er beter erna konden doen, omdat ze na een week of twee last van de prik kunnen krijgen. En dan zouden wij in Italië zitten. Dat leek haar gewoon niet handig. Dus of het echt kwaad kan... ik denk het niet.

Maar het is inderdaad wel opletten.

Vandaag heeft onze Cas dus zijn BMR prik gehad en de Meningo C. Maar wat zijn die gemeen zeg! Voor het eerst ook in de armpjes, hij wist niet wat hem overkwam. Arm ding.

Groetjes Tamara.

hoi,

mijn dochter is nu 13 mnd en 1 week oud en heeft net haar bmr prik gekregen, in principe is het zo dat ze deze prik vanaf 1 jr mogen hebben, en als het voor het eerste levensjaar gegeven word dan moet hij na een jr nog een keer, wij gaan ook over 2,5 week op vak en ik heb er speciaal na gevraagd, ook omdat wij met de auto gaan, en zei raadde hem ten zeerste aan, omdat het toch eigenlijk ook een beetje een vakantie prik is, en ze kan inderdaad binnen 8 a 10 dagen een beetje ziek, hangerig en koorts krijgen maar dat is een of twee daagjes dan dat ze een van de ziektes oploopt waarvoor ze geent had kunnen worden, dus heb het toch laten doen, ze kreeg er een in haar beentje en een in haar armpje, even huilen maar daarna was het weer over, toen ik dus zei van kan ze nu twee weken later alsnog een reactie krijgen toen antwoorde ze mij dat lijkt me heel sterk dan is het zeker niet van de prik meer dan is het iets anders.
we kunnen nu niet meer doen dan afwachten.

gr bianca

Terug
Bovenaan