BMR vaccinatie gehad en niet willen eten

<p>Mijn dochtertje heeft dinsdag de BMR vaccinatie gehad en heeft er nu last van. Koorts, hangerig, huilerig.. maar ze weigert eigenlijk ook alles van eten. Vanmorgen heeft ze nog een papflesje gehad van 150cc (gelukkig) en daarna alleen maar minimaal wat losse hapjes van dingen. </p><p>Drinken gaat ook niet geweldig. Heb al extra zoete diksap gemaakt en vanmiddag dronk ze wat yoghurtdrank. </p><p>Maar alle lekkere dingen weigert ze. Een flesje drinkt ze normaal altijd wel. Ook al 2x aangeboden maar gooit ze weg.. </p><p>Ik ben benieuwd hoe de nacht zal gaan en of ze haar papflesje zometeen wél gaat drinken.. </p><p>Heeft iemand nog tips? Herkenbaar? Hoe lang duurde dit? </p>
 
Mijn dochter werd een aantal dagen na de vaccinaties ziek. Logisch dacht ik. Maar toen ze wel erg veel ging huilen (lees: krijsen), bijna alleen maar wilde slapen en de verhoging veranderde in hoge koorts bleek ze een dubbele oorontsteking te hebben. Had niks met de vaccinatie te maken dus. Maar omdat ik dacht dat de klachten daardoor kwamen ging ik eigenlijk veel te laat naar de huisarts.
Ze kan dus idd ziek zijn van de vaccinatie, maar ze kan ook een buikgriepje oid hebben?
 
Ja inmiddels is ze al 3 dagen 'ziek'.. zaterdag hoge koorts, gisteren ging het allemaal wel redelijk maar had ze ook om de 6 uur een zetpil. Vandaag echt weer heel veel gehuild en kronkelt over het bed en over de grond soms. Weigert nog steeds bijna alles van eten en drinkt ook weinig.  
Ik denk ook aan keelpijn en/of flink last van haar darmen door de zetpillen. Gisteren en vanmorgen diarree gehad maar nu in de namiddag 2x normaal gepoept en na de 2e keer ook niet meer echt gehuild zoals eerder vandaag.. lijkt een beetje in een vicieuze cirkel te zitten. 
Heb vandaag wel contact gehad met de huisarts en het hoort grotendeels wel bij de vaccinatie maar als ik nu echt denk dat ze toch veel pijn heeft van iets anders dan kon ik weer bellen. Morgen dus maar even doen weer denk ik.. 
In de bijsluiter van de paracetamol staat dat kinderen onder de 4 jaar niet langer dan 2 dagen mogen gebruiken en zij heeft het nu wel 2 volle dagen gehad... en waarschijnlijk krijgt ze ook teveel... Staat dat ze 2 tot 3x 240mg mag hebben. Maar omdat ze op de ondergrens van gewicht zit (10kilo) mag het maar 2x per dag. Gisteren heeft ze er 3 gehad.. 
Het is allemaal zo lastig ook met die kleintjes als ze nog niet praten ?
 
Gelukkig was ze vandaag eigenlijk weer helemaal als vanouds.. wel wat hees hoorde ik dus ze zal vast wel wat keelpijn hebben gehad.. of hees van al het geschreeuw en gekrijs van gisteren ?
Maar ze at en dronk heel goed en was weer erg ondeugend.. ook niet meer echt gehuild.. Gelukkig.. want het was erg zielig zo?
 
Terug
Bovenaan