Bo

Hoi Bo,

Ik las je berichtje over dat een vriendin van je zwanger is...

Ik begrijp je echt VOLKOMEN!!!!!
Je gunt het ze van harte maar je kan het niet hebben dat het bij jou maar niet wilt lukken, echt frusterend is dat.

En over het verhaal of je het wel of niet wilt vertellen...
Ik heb er zelf voor gekozen om het aan goede familieleden en vrienden te vertellen, daardoor krijg ik wel veel steun van alle kanten en weten ze ook wat er in ons leven af speelt. Maar ik moet wel zeggen dat je soms GEK wordt van ze omdat ze dan de hele tijd aan je vragen hoe het nu ervoor zit. Ik heb toen gezegd dat als ik erover wil praten dan vertel ik wel hoever we nu zijn. Mijn moeder zei laasts tegen mij dat ik aan niemand moest vertellen en toen ben ik tegen haar tekeer gegaan omdat ik dat gevoel niet hebt, ik wil niet mijn gevoelens opkroppen! Als ik een keer sjago ben dan mogen ze ook weten waarom...

Maar schat (ik weet dat IEDEREEN tegen je zegt en zelf word ik daar ook gek van maar ik moet het je zeggen) maar als de tijd rijp is dan komt het wel...

dikke KUS
MoMo

Hoi Bo en MoMo,

Wij hebben het ook aan familie (ouders/broers) en wat vrienden verteld en ik heb daar heel veel aan. Vaak gaat het er helemaal niet over en gelukkig vragen ze er ook niet vaak naar. Meestal vertel ik er zelf wat over en als er naar gevraagd wordt en ik heb geen zin om er over te praten, zeg ik gewoon dat er geen nieuws is. Zo heb ik dat ook met ze afgesproken hoor, ze mogen er gerust naar vragen maar als ik het er niet over wil hebben is daar ook alle ruimte voor. Voor mij werkt dat wel echt heel fijn, ik vind het fijn dat ik ook met mijn verdriet bij vrienden en familie terecht kan, maar het is natuurlijk per persoon aan wie en wanneer je wat verteld.

Mij heeft het wel geholpen!

Liefs
Joan

Hoi Momo,

dank voor je lieve berichtje!
grappig, dat we om de beurt in de put zitten en elkaar er dan weer uit kunnen trekken. Voorlopig houd ik het verhaal toch nog maar even voor me, op een heel klein clubje na. Ik heb helemaal geen zin in mensen die de hele tijd gaan vragen hoe het zit.....nou ja, misschien verander ik nog van gedachten. Net weekend de hort op geweest...bijna geen minuut aan zwanger worden gedacht...heerlijk!!!!
Hoe is het met jou?

groetjes Bo

Terug
Bovenaan